Environmentalist


کشف محموله بزرگ کشتار و تاکسیدرمی حیات وحش در قائمشهر

 اواخر ماه گذشته (خردادماه ۱۳۹۳) پس از مدتها تحقیق و بررسی نیروهای یگان محیط زیست شهرستان قائمشهر موفق به شناسایی یک کارگاه مخفی کشتار و تاکسیدرمی حیات وحش در این شهرستان شدند.

محمد رحمتی رئیس اداره محیط زیست قائمشهر گفت: پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی محیط بانان به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت ناگهانی وارد این مخفیگاه شده و به تفتیش و جستجو پرداختند.

محمد رحمتی افزود: در جریان بازرسی مامورین از این مکان لاشه و تاکسیدرمی تعداد زیادی انواع پستانداران و پرندگان وحشی شامل گربه جنگلی، گورکن، روباه، حواصیل، لک لک سیاه، سارگپه، اردک تنجه، کلاغ سیاه، بوتیمار، مرغ ماهیخوار، اردک ارده ای، کبک، زنبورخوار، سار صورتی، عقاب تالابی، خوتکا، قو، فلامینگو و مقادیر زیادی گوشت پرنده و گراز از داخل فریزر کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره محیط زیست قائمشهر گفت: متاسفانه برخی از حیوانات کشف شده از گونه های حمایت شده و در معرض خطر به شمار می روند.

همچنین ۴ قبضه اسلحه شامل دو اسلحه بادی و دو اسلحه شکاری، تعداد ۲۰۰ عدد فشنگ و تصاویری از شکار یک قلاده پلنگ ایرانی از این مکان کشف گردید.

در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی و با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی روانه زندان شد.

پرونده این متهم هم اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی بوده و بزودی حکم مربوطه صادر و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: http://www.iew.ir/1393/04/15/26747

نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گرگ خاکستری پس از ورود به مرکز شهر اردستان بر اثر برخورد با خودرو تلف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک قلاده گرگ خاکستری که وارد شهر اردستان شده بود نیمه های شب هنگام عبور از خیابان بسیج این شهرستان با یک دستگاه خودروی عبوری برخورد کرده و به شدت آسیب دید.

رئیس اداره محیط زیست اردستان در این باره گفت: صبح روز حادثه با اعلام عوامل شهرداری به اداره محیط، نیروهای این اداره بلافاصله عازم محل مربوطه شده و یک گرگ مجروح را که به لحاظ جنسیت نر بود با تلاش بسیار زیاد بدون بیهوشی به شبکه دامپزشکی شهرستان منتقل نمودند.

پرویز پاکزاد افزود: علی رقم تلاش دامپزشکان، گرگ خاکستری زخمی به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی شدید تلف شد.

منبع: http://www.iew.ir/1393/04/16/26775

نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ساعت ۱٫۳۰ شب گذشته در حالیکه تمامی نیروها و محیطبانان پارک ملی گلستان مشغول مهار آتش سوزی وسیعی در محدوده ییلاقی پارک بودند از بخش دیگر پارک خبر می رسد گروهی از شکارچیان غیرمجاز وارد پارک شده و با سو استفاده از عدم حضور محیط بانان مشغول شکار غیرمجاز هستند.

محیط بانان نیمه های شب با اخذ نیابت قضایی و با عمکاری نیروی انتظامی وارد منزل متخلفین در روستای تنگراه شده و در جریان بازرسی از این مکان اجزای بدن دو مرال (گوزن)، یک شوکا، یک میش وحشی و بره میش میش وحشی کشف و ضبط و سه متهم در این زمینه بازداشت شدند.

به نظر می رسد مابین آتش سوزی های چند روز اخیر در پارک ملی گلستان و فعالیت گروهی از شکارچیان غیرمجاز ارتباط معنی داری وجود دارد بدین ترتیب که شکارچیان قسمت هایی از پارک را به آتش کشیده و پس از اعزام محیط بانان برای مهار آتش، از عدم حضور مامورین استفاده کرده با ورود به منطقه اقدام به قتل عام حیات وحش نموده اند.

……………………………ورود مامورین به منزل شکارچیان غیرمجاز و آغاز تفتیش و بازرسی

…………………………….جستجوی آغل گوسفندان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه

……………………………سوراخ شدن دنده های شکار بر اثر برخورد و عبور گلوله

……………………………………….اجزای بدن یک بره میش تازه متواد شده

تصاویر از مهر / اوطالب ندری

نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با تصویب هیات دولت ۲۵۰ میلیارد ریال به بازسازی جنگل های بلوط اختصاص یافت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۴/۴ به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی موافقت کردند مبلغ یکصد و نود میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای و مبلغ شصت میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل مدیریت بحران کشور و ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند ش ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه به نسبت مساوی برای انجام اقدامات ضربتی حذف و خارج سازی درختان آلوده و کنترل کانون های بحران خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس و مبارزه با آفات و سایر اقدامات لازم در جهت احیاء و بهسازی جنگل های یاد شده در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گیرد تا با رعایت قوانین ومقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز موظف شد گزارش عملکرد اعتبار مذکور را به صورت ماهیانه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ارایه کند.

همچنین در این مصوبه تاکید شده است هر گونه حقوق و مزایا، پاداش و برگزاری هر گونه همایش از محل اعتبارات موضوع این مصوبه ممنوع است.

این مصوبه در تاریخ ۱۳۹۳/۴/۹ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دستگاه مربوطه ابلاغ شده است .

منبع:http://www.iew.ir/1393/04/16/26758

نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com