Environmentalist

Environmentalist


 محمدی زاده زیست بوم20/9/91 : معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش کشورهای غربی جهت بی اعتبار سازی پیمان کیوتو در اجلاس آب و هوا در دوحه، تاکید کرد: با تلاش‌های ایران اعتبار پیمان کیوتو پنج سال دیگر تمدید شد.

 

  • به گزارش زیست بوم، «محمد جواد محمدی زاده» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، پیمان بین‌المللی کیوتو را که به منظور کاهش صدور گازهای گلخانه‌ای در سال‌های گذشته تصویب شده را از مهمترین پیمان‌ها برای نابودی گازهای گلخانه‌ای و کمک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با آن دانست و خاطرنشان ساخت: در این اجلاس تلاش‌هایی برای بی اعتبار سازی این پیمان توسط کشورهای صنعتی و کشورهای غربی صورت گرفت، اما تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای عضو گروه ۷۷ و چین باعث شد تا این پیمان ۵ سال دیگر تمدید شود و تا سال ۲۰۱۷ اعتبار یابد.
  •  

وی افزود: کشورهای صنعتی متعهد شدند که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ۵٪ کاهش دهند و به کشورهای در حال توسعه کمک‌های مالی برای افزایش ضریب نفوذ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نظیر انرژی خورشیدی و بادی، اعطا کنند.

 

رئیس هیئت ایرانی در ادامه با اشاره به حضور فعال ایران در  نشست‌های کارشناسی و تخصصی هجدهمین کنفرانس اعضای متعهدین کنوانسیون تغییر آب و هوا، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات دهگانه‌ای را در زمینه همکاری جمعی و کمک تکنولوژی و فنی به کشورهای ضعیف و ضرورت اجرای تعهدات از سوی کشورهای صنعتی به اجلاس دوحه ارائه کرده است.

 

وی گفت: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در نشست مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت و قرار است کشورهای جهانی حاضر در این اجلاس در نشست جمعه آینده تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

 

محمدی زاده افزود: اطمینان‌های زیادی برای اجرای تعهدات جهت تامین مالی ۳۰ میلیارد دلاری پروژه‌های مشترک از سوی کشورهای حاضر وجود دارد، اما کمک کشورهای صنعتی به کشورهای ضعیف در زمینه انتقال تکنولوژی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com