Environmentalist

Environmentalist


انجمن یوزپلنگ ایرانی  سومین سمینار حیات وحش  را برگزار می کند.

به گزارش زیست بوم، سومین سمینار حیات وحش به بررسی دو پرسش چالش برانگیز در زمینه پستانداران ایران می پردازد. ایران میزبان ریخت های متنوعی از قوچ و میش در سرتاسر حوزه خود می باشد که همواره باعث شده زیرگونه ها یا حتی گونه های متفاوتی توسط دانشمندان معرفی شوند. دکتر حمید رضایی و همکارانش در فرانسه تلاش کردند در سالهای اخیر به این پرسش جدی پاسخ دهند و نتایج جالبی در این زمینه بدست آوردند که اخیرا در ژورنال معتبر Molecular Phylogenetics and Evolution منتشر شده است. ایشان سخنران نخست سمینار سوم حیات وحش ایران خواهند بود تا به ارائه دستاوردهای خود در این زمینه براساس مطالعات ژنتیکی بپردازند.

 

مرتضی اسلامی دهکردی، دومین سخنران این همایش خواهد بود. بدون شک، همه علاقمندان چالش های اخیر در زمینه جمعیت یوزپلنگ در کشور را شنیده یا خوانده اند. جمعیت کوچک یوزپلنگ در ایران اساسا مبتنی بر پژوهشی بود که بطورهمزمان در چهار منطقه حفاظت شده در استان یزد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد در زمستان سال گذشته انجام گرفت. از همین رو، به نمایندگی از تیم پژوهشی این مطالعه، مرتضی اسلامی به ارائه دستاوردها مبتنی بر داده های قابل اتکای صحرایی در زمینه برآورد جمعیت یوزپلنگ در بخشی از ایران و همچنین سایر گونه ها مانند پلنگ و گرگ خواهد پرداخت.

 

WildTalk03

 

سومین نشست حیات وحش از ساعت ۱۷ لغایت ۱۹ روز ۲۰ آذرماه ۱۳۹۱ در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران  برگزار خواهد شد. این نشست به صورت ماهیانه با همکاری انتشارات فنی ایران و سایت خبری “زیست بوم” برگزار می شود.

 

آدرس: خیابان مطهری، خیابان میرعماد، بالاتر از سفارت هندوستان، پلاک ۲۴، انتشارات فنی ایران

 

شرکت برای عموم آزاد و رایگان می باشد. علاقمندان جهت حضور در برنامه، با شماره تلفن ۸۸۰۰۵۹۲۶ در ساعات اداری تماس حاصل فرمایند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com