Environmentalist

Environmentalist


 

پس از دوسال انتظار، تولد اولین نوزاد جبیر در مرکز تکثیر و پرورش نای بند

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ماموران پارک ملی دریایی نای بند هنگام گشت زنی در منطقه و محدوده فنس کشی شده تکثیر و پرورش جبیر، یک راس نوزاد جبیر همراه با مادر را خود مشاهده کردند. جبیر نوعی غزال ایرانی است که شباهت بسیار زیادی به آهو دارد. تخریب زیستگاه و شکار بیرویه نسل این گونه زیبا را بشدت در معرض خطر انقراض قرار داده است.

مرکز تکثیر و پرورش جبیر نای بند در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار نمود. در سال ۱۳۸۹ تعداد ۴ راس جبیر از استان هرمزگان در حضور مهندس محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مرکز رها سازی شد و در سال ۱۳۹۱ تعداد ۳ راس جبیر دیگر از استان هرمزگان به این مرکز منتقل گردید.

در گذشته جبیر یکی از گونه های پرجمعیت پراکنده در استان بوشهر بوده است که به دلیل شکار بی رویه و عدم وجود امکانات کافی رو به انقراض رفته است.

غلامرضا فقیه معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت این موضوع تمام امکانات خود را در جهت احیاء این گونه رو به انقراض بکار گرفته است و مردم نیز می بایست با رعایت اصول زیست محیطی و پیشگیری از تخلف در این زمینه شرایط را جهت تکثیر و پراکندگی مجدد جبیر فراهم سازند.

http://www.iew.ir/1391/09/18/4757



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com