Environmentalist

Environmentalist


 

شماره: 21328 نماینده فائو از روش های مقابله با خشکیدگی درختان بلوط در فارس تجلیل کرد
تاریخ: 1391/09/13

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: کارشناسان اداره کل منابع طبیعی فارس برای مقابله با پدیده خشکیدگی درختان بلوط دشت برم کازرون، اقدامات و روش های ارزنده ای صورت داده اند که ستودنی است.
به گزارش ایرنا، جیلیان آلارد در بازدید از منطقه دشت برم شهرستان کازرون فارس بیان داشت: معضل خشکیدگی درختان بلوط و رشد بیماری ها و آفات ازجمله بلایایی است که به طورگسترده مناطقی از کشورهای دنیا را درگیرخود ساخته است .
وی گفت: نکته جالب توجه در این بازدید این بود که برخی از پایه های درختان منطقه دشت برم تا نصف خشکیده و نیمه دیگر دارای جوانه است واین مساله را می بایست با تحقیقات ژنتیکی بررسی کرد تا بتوان به دستاوردی تازه دست یافت.

معاون مناطق مرطوب ونیمه مرطوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشورهم دراین بازدید به تفاهم نامه همکاری فیما بین سازمان فائو با سازمان جنگل ها در زمینه مدیریت جنگل های زاگرس  و مقابله با پدیده خشکیدگی درختان بلوط اشاره کرد و گفت: درآینده نزدیک ردیف اعتباری مستقلی برای حل این مشکل اختصاص خواهد یافت.
منتظری افزود: برای مقابله با پدیده خشکیدگی بلوط، هم اینک همکاری مشترک بین سازمان جنگل ها با سازمان انرژی هسته ای در زمینه استفاده ازظرفیت انرژی نانو درحال انجام است .
مدیرکل منابع طییعی و آبخیزداری استان فارس هم در این بازدید بیان داشت: یکی از عوامل خشکیدگی درختان بلوط در منطقه دشت برم کازرون، زراعت زیراشکوب توسط افراد محلی دراین منطقه است.
سید کاظم بردبار ادامه داد: ظرف چند سال اخیر تلاش کرده ایم با تکثیر پیاز گل نرگس و کشت آن علاوه بر کسب درآمد به احیای درختان درختان بلوط در منطقه دشت برم کازرون کمک کنیم.
دشت برم درغرب شهرستان کازرون و در بخش کوهمره در دهستان دشت برم و در کنار روستایی به نام برم قرار گرفته است.
شهرستان کازرون درفاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com