Environmentalist

Environmentalist


 

مشاهده و تصویر برداری از کفتار راه راه در اطراف تبریز برای نخستین بار

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مشاهده کفتار راه راه برای اولین بار در اطراف تبریز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش های متعدد همیاران مردمی محیط زیست مبنی بر مشاهده کفتار در اطراف تبریز، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن بررسی مناطق مختلف، اقدام به نصب دوربین های تله ای در شمال تبریز کردند که بعد از ۱۵ روز یکی از دوربین ها توانست از کفتار راه راه عکسبرداری و موضوع گزارش های مردمی، مستند شود.

تصویر مربوط به کفتار راه راه در پناهگاه حیات وحش میاندشت

وی گفت: تا به حال گزارش مستندی مبنی بر حضور این گونه در شمالغرب کشور منتشر نشده و این مشاهده و مستند سازی برای اولین بار در شمالغرب کشور صورت می پذیرد.

رئیسی اضافه کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست اعتقاد دارند که احتمالا این حیوان متعلق به جمعیتی می باشد که حد جنوبی پراکنش آن به شمال تبریز منتهی می شود.

لازم به ذکر است بیشترین پراکنش داخل کشوری کفتار راه راه در سواحل خلیج فارس و جنوب کشور است. بر خلاف تصور عموم، این حیوان کاملا بی خطر است و هرگز به انسان حمله نمی کند. بر خلاف کفتار آفریقایی، کفتار راه راه شکارچی نیست و صرفا لاشخوار مطلق است، بیشتر مردارخواری می کند و شکار سایر گوشتخواران را می رباید. در مبارزه تک به تک کفتار راه راه همیشه بر گرگ برتری دارد. در داستانهای آذربایجان به کفتار، اشارات و توجه ویژه ای شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com