Environmentalist

Environmentalist


 

امیر عبدوس روز دوشنبه به تاریخ 15 آبان 91 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

 

علاوه برای خوتكا‌های پرسفید؛ اكراس‌ها و نوك پهن‌ها نیز به تدریج به تركیب گونه‌ای جمعیت پرندگان مهاجر در این استان اضافه می‌شوند.

وی خاطرنشان كرد: موج اصلی مهاجرت پرندگان به استان گیلان بطور مشخص از اواخر آبان یا اواسط آذر آغاز می‌شود كه عمده پرندگان مهاجر در این مقطع زمانی وارد آبگیرهای استان می‌شوند.

وی ادامه داد: از ماه آذر، با ورود سایر مرغابی سانان، غازها و قوها؛ آبگیرها و تالاب‌های استان، رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرند كه علاوه بر ایجاد چشم اندازهای زیبا و دل فریب، بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد برخی مناطق استان را رونق می‌بخشد.

عبدوس اظهار كرد: بر اساس بر آوردهای سال‌های گذشته، گردش پولی حاصل از مهاجرت پرندگان تنها در شهرستان لنگرود حدود 752 میلیون ریال بوده كه می‌تواند هم موجبات پر بار تر شدن سفره مردم بومی و هم رونق گرفتن اقتصاد استان و تغییر درآمد سرانه گیلانیان را فراهم آورد.

وی یادآورشد: این مطالعه تنها در سرشماری و برآورد تعداد و وزن پرندگان مهاجر عرضه شده به بازار لنگرود طی 48 روز در چنین فصلی از سال انجام شده است و تعمیم این رقم در سراسر استان حجم قابل ملاحظه‌ای از چرخش پول را به نمایش می‌گذارد.

مدیركل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عامل اصلی مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان، یخ بستن آبگیرهای محل جوجه آوری پرندگان در عرض‌های شمالی كره زمین است؛ لذا پرندگان به دلیل عدم دسترسی كافی به غذا در این اماكن به ناچار مهاجرت می‌كنند.

 

وی خاطر نشان كرد: هم اكنون اداره كل حفاظت محیط زیست گیلان با تشكیل زنجیره حفاظتی از مناطق چهارگانه در گذرگاه جهانی مهاجرت پرندگان شرایط مطلوبی را آماده كرده و به همین دلیل هر ساله با تركیب بی نظیر گونه‌ای مهاجرت پرندگان مهاجر در استان مواجه هستیم.

http://mahe-guilan.mihanblog.com/دوشنبه 13 آذر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com