Environmentalist

Environmentalist



آقا بیگی:
65 هزار هکتار اراضی گیلان دارای شبکه سنتی آبیاری است
رشت - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر 62 تا 65 هزار هکتار اراضی شالیکاری در شرق و غرب استان در شهرستان های رودسر، املش، لنگرود، تالش، آستارا و ماسال شبکه سنتی آبیاری دارند.

سیف الله آقا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گیلان 233 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان 185 هزار هکتار جزو آبخور سد سفید رود است.

وی همچنین با بیان اینکه بخش عمده آب کشاورزی گیلان از سد سفید رود تامین می شود، اظهارداشت: هم اکنون 50 سال از عمر این سد می گذرد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: در حوزه بالا دست سد سفیدرود عملیات آبخیزداری در هفت استانی که از آب سدسفید رود استفاده می کنند به نحو مناسبی انجام نشده است و رسوب زیادی به دریاچه این سد وارد شده است.

وی افزود: از حجم یک میلیارد و 750 میلیون متر مکعب ذخیره آب سد مزبوراین عدد در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب است.

آقابیگی با اعلام اینکه سد سفیدرود با تکنولوژی 50 سال پیش اداره می شود، اظهارداشت: با بهره برداری خوبی که از این سد صورت گرفته با تکنولوژی 50 سال پیش هم اکنون حجم مفید ذخیره آب این سد یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب است.

وی با تصریح اینکه سفید رود شاهرگ حیاتی گیلان به ویژه تولید انواع محصولا کشاورزی است همچنان در چرخه بهره برداری است، یادآورشد: لایروبی نمی تواند به عنوان یک راهکار اساسی مورد استفاده قرار گیرد بنابراین باید از ظرفیت های آب های داخلی استان بهره گیری شود.


 امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com