Environmentalist

Environmentalist


محمد جواد محمدی زاده: ایران به دلیل داشتن دانشگاه مستقل محیط زیست همواره از سوی کشور های دیگر مورد تحسین قرار می گیرد. مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت فولاد: نخبگان برگزیده دانشکده فن آوری های نوین محیط زیستی بورسیه تحصیلی دریافت می نمایند

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)  در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری های نوین همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز بیست ساله کشور و به منظور تأسیس دانشکده فناوریهای نوین محیط زیستی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری اصفهان و  شرکت‌ فولاد مبارکه منعقد شد .

 

این گزارش می افزاید:  تکمیل وتجهیز ساختمان برای ایجاد نخستین دانشکده فناوریهای نوین محیط زیستی در مجاورت شرکت فولاد مبارکه موضوع اصلی این تفاهم نامه می باشد .

 

بر اساس این گزارش ارتقای سطح مهارتهای زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز واحد های محیط زیست مراکز صنعتی و ارتقای سطح همکاریهای دانشگاه و صنعت کشور  از اهداف مبادله این تفاهم نامه می باشد.

 

محمد جواد محمدی زاده در آیین مبادله تفاهم نامه همکاری سه جانبه ایجاد نخستین دانشکده فناوری های نوین محیط زیستی کشور  در اصفهان گفت: اولویت اول محیط زیست استفاده از فناوری های نوین است .

 

دانشگاه محیط زیست  -  سایت زیست بوم

 

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان پایه صنعتی کشور و دارای امکانات و دانشگاه های معتبری است ؛ افزود: اصفهان ظرفیت های لازم برای ایجاد دانشکده محیط زیست را دارد به همین دلیل با ایجاد دانشکده فناوری نوین محیط زیست کشور در استان اصفهان موافقت کردیم .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  در نظر داریم دانشکده های تخصصی محیط زیست در استانهای اهواز ، هرمزگان،‌مازندران و گیلان راه اندازی کنیم

وی تصریح کرد: دانشکده تخصصی  محیط زیست در حوزه نفت و گاز در استان اهواز ، دانشکده  دریایی در بندر عباس و دانشکده تخصصی در حوزه طبیعی در استانهای گلستان،مازندران ، گیلان ایجاد خواهند شد.

محمدی زاده هدف از تاسیس دانشکده های تخصصی محیط زیست را تقویت  رشته های بین رشته ای  عنوان کرد.

 

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ایران  اولین کشور در آسیا دارای دانشگاه مستقل محیط زیست است؛ اظهار داشت : ایران به این جمع بندی رسیده که به دلیل اهمیت موضوع محیط زیست دانشگاه مستقلی در حوزه محیط زیست داشته باشد و همواره از سوی کشور های دیگر مورد تحسین قرار می گیرد .

 

محمدی زاده - زیست بوم

 

وی با بیان اینکه افزایش ارتقای سطح آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست هدفگذاری شده است؛ گفت: در راستای مبادله تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش مفاهیم زیست محیطی در مفاد درسی کلاسیک مقاطع راهنمایی و دبیرستان لحاظ شد.

محمدی زاده با اعلام اینکه یکی از نقص ها در حوزه محیط زیست ، عدم وجود موضوع محیط زیست در آموزش های کلاسیک و رسمی  کشور بود افزود: در درس جغرافیای تمامی استانها موضوع محیط زیست در دستور کار قرار گرفت و در مقطع ابتدایی نیز  در حال پیگیری است.

وی ادامه داد : بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت علوم از امسال واحدی به نام محیط زیست برای همه دانشجویان کشور قرار گرفته است.

 

محمدی زاده از  شکل گیری شبکه سلامت و محیط زیست در سیما خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با رسانه ملی گروه سلامت و محیط زیست  در شبکه رادیو  فعال شده است و بزودی گروه محیط زیست و سلامت در سیما نیز تشکیل خواهد شد که می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه محیط زیست گفت: برای اولین بار در آسیا دانشگاه مستقل محیط زیست با حمایت های دولت دهم تاسیس شد .

وی  تاکید کرد: رشته های موجود در دانشگاه ها نمی توانند نیاز های جدی محیط زیست را تامین کنند و ما نیازمند دانشگاهی هستیم که بتواند نیاز های جامعه را برطرف کند .

محمدی زاده ادامه داد : ما نیازمند علوم جدیدی هستیم که رشته های بین رشته ای را تقویت نماید.

 

رییس هیات امنای دانشگاه محیط زیست با بیان اینکه آموزشکده محیط زیست سابقه ۴۱ ساله دارد ؛ گفت: تقریبا ۷۵ در صد دانشگاه های کشور عمر شان از دانشکده محیط زیست کمتر است.

 

وی ادامه داد: با ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه ، پذیرش دانشجو  در این دانشگاه به ده برابر قبل رسیده  است و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که باید به ۵۰-۴۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برسد

محمدی زاده خاطر نشان کرد: به این جمع بندی رسیدیم که رشته های پایه در دانشگاه محیط زیست در البرز داشته باشیم  و دانشکده های تخصصی محیط زیست در استانها ایجاد شود.

وی تصریح نمود : به دلیل وابسته بودن دانشگاه محیط زیست به سازمان حفاظت محیط زیست، آموزش ها و رشته های تحصیلی با توجه به نیاز های  بازار کار تدریس می شود  و آموزش ها در این دانشگاه کاربردی است.

 

گفتنی است این دانشگاه با زیربنا ۳۱ هزار و ۸۴۰ متر مربع و با وسعتی ۲۵۰ هزار مترمربع  در استان اصفهان احداث می شود.

 

در این مراسم  مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت فولاد اصفهان در جمع حاضرین گفت: نخبگان برگزیده دانشکده فن آوری های نوین محیط زیستی در رشته های مرتبط با صنعت فولاد بورسیه تحصیلی دریافت می نمایند

http://zistboom.com/7245/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com