Environmentalist

Environmentalist


کد خبر : 91101014
 

با تلاش جامعه مهندسان مشاور ايران
نشست هم اندیشی بررسی وضعیت تالاب ها برگزار می شود

 

 

 

 بزرگنمایی
 "نشست هم انديشي تالاب ها تحليلي بر علل پايداري و ناپايداري تالاب ها " در مركز همايش هاي جامعه مهندسان مشاور ايران برگزار مي شود.

به گزارش سبزپرس،‌اين نشست روز يكشنبه 12 آذر ماه برگزار مي شود. از جمله محور هاي اين هم انديشي ،‌تغييرات اقليمي و خشكسالي ها،‌نقش مديريت منابع آب و طرحهاي توسعه منابع آب بر تالاب ها، ملاحظات مربوط به ارزيابي اثرات توسعه و نقش مهندسان مشاور ،‌ظرفيت هاي قانوني ،‌سازمانهاي مردم نهاد و جوامع محلي و نقش توسعه كشاورزي بر تالاب ها عنوان شده است.

اين همايش از ساعت 8:30 تا 16 عصر روز 12 آذر ماه در محل سالن همايش هاي جامعه مهندسان مشاور ايران به آدرس  ولنجك ،‌ خيابان 26، بلواردانشجو، ‌نبش گلريزان برگزار مي شود.

ایران دارای 250 تالاب با مساحت حدود 2/5 میلیون هکتار است که از اين ميان 22 تالاب با مساحت حدود 5/1 میلیون هکتار در کنوانسیون رامسر ثبت شده و اهمیت جهانی دارند.

مروری بر وضعیت اين تالاب ها نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها در اثر عوامل مديريتي، اقتصادي، برنامه‌هاي توسعه منابع آب، بهره‌برداري بي‌رويه انسان، طرح‌هاي راه و نفت، عوامل اقليمي و ... در معرض خشك شدن و نابودي و يا تغييرات اكولوژيكي قابل توجهي هستند، به نحوي كه در اثر این تغییرات 6 تالاب از تالاب های بین المللی ایران در لیست مونترو به عنوان تالاب‌هایی که دارای تغییرات اکولوژیک بوده اند، ثبت شده‌اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 10 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com