Environmentalist

Environmentalist


بزمجه


پشت پرده سرگردانی حیوانات وحشی در تهران
بعد از رژه بچه شیرها در شهر و پرواز کرکس‌ها و دستگیری میمونی که در ایستگاه اتوبوس به انتظار نشسته بود این بار شاهد حضور بزمجه و روباه هستیم. هیچ دستگاهی تاکنون به مشکل رهاسازی این حیوانات در شهر توجه نکرده و توپ وظایف را در زمین یکدیگر پاسکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، اصولاً‌ حیوانات وحشی نباید در سطح شهر تردد کنند و باید انها را در جنگل‌ها دید؛ اما به تازگی مد شده است که این حیوانات در خیایان‌های شهر رژه می‌روند و حتی برخی از آنها در ایستگاه اتوبوس دستگیر می‌شوند.

قبل از عید تعدادی بچه شیر در شهر رها شدند و در نهایت هم مشخص نشد که این حیوانات از کجا وارد شهر شدند. در آن زمان برخی اعلام کردند چون هوا سرد است و کمبود غذا وجود دارد آنها به سطح شهر برای تأمین آذوقه آمده اند.

ولی در حال حاضر که هوا گرم شده باز هم در سطح شهر شاهد حضور بزمجه و روباه هستیم که به راحتی در شهر رفت و آمد می‌کنند.

تهران دیگر به زیستگاه شیر، روباه، گرگ، میمون، بزمجه و کرکس تبدیل شده و چند روز دیگر شاید ببینم که دایناسورها که نسلشان منقرض شده در حال مانور در شهر هستند.

این حیوانات وحشی اصولاً در روز از دیدها پنهان می‌شوند و وقتی هوا تاریک می‌شود شروع به شب گردی در خیابان های شهر می‌کنند و در بسیاری از موارد باعث ترس شدید مردم شده است.

تاکنون مشخص نشده است کدام یک از حیوانات خطرناک هستند و به انسان آسیب می‌رسانند و ناقل بیماری هستند.

بچه سلطان های رها شده در شهر مدتی مسئولان را به جان هم انداخت به گونه‌ که دولتی ها معتقد بودند این اتفاق بحران است و باید مدیریت بحران شهر تهران وارد عمل شوند و مسئولان شهری اعلام می‌کردند اصلا ربطی به آنها ندارند.

عده‌ای اعلام می‌کردند که پلیس باید در این زمینه وارد عمل شود که پلیس این موضوع را رد کرد و در نهایت معلوم نشد وظیفه کدام نهاد است که به موضوع رها سازی حیوانات وحشی در سطح شهر نظارت کنند تا آنها اینقدر راحت در پایتخت تردد نکند.

تاکنون حیواناتی که در شهر رهاسازی شده اند به مردم آسیب وارد نکرده است ولی اگر یک روز حیوانی وارد شهر شده و به مردم آسیب وارد کنند، واقعا در آن زمان چه کسی پاسخگویی این موضوع خواهد بود آیا باز هم مسئولیت را در زمینه بین یکدیگر پاسکاری خواهند کرد.

خانه های در تهران است که در آن حیوانات عجیب غریب مثل گراز، گرگ، تمساح، مارهای سمی و غیره در آن نگهداری می شود و به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود. هیچ دستگاهی روی این موضوع نظارت نمی‌کنند و سکوت کرده اند.مسئولان مرتبط در این زمینه باید هر چه سریعتر فکری برای رفع این مشکل کنند.



کد خبر :7327   زمان مخابره: 10:34:0 - 10/3/1391
 // www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

shahab
ساعت14:42---17 خرداد 1391
خیلی باحال بود احتمالا به دنبال دایناسور ها انسانهای نادرتال هم وارد طهران شوند احتمال قوی تر اینه که در تهران کسانی دارند بازی جومانجی رو بازی میکنن که این اتفاقات داره میافته: X

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com