Environmentalist

Environmentalist


 

طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی خبر داد.

علی ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه انتشار گازهای آلاینده در شهرهای بزرگ کشور رو به گسترش است، بنابراین طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست از ماه ها قبل در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته که این موضوع در جلسه روز سه شنبه بیست و سوم آبان کمیسیون مطرح می شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شواهدی بدست آمده که برخی از کارخانه ها و در بعضی شهرها به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح و مدون که اسامی این شهرها و کارخانه ها نیز موجود است، در کنار فعالیت های خود، به انتشار گازهای آلاینده از مراکز تولیدی‌شان توجهی نداشته و نسبت به آن بی اعتنا هستند.

وی اظهارداشت: بحث محیط زیست و مقابله با آلودگی هوای شهرها به هر نحو، جزء شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود که متأسفانه و به دنبال تذکرات متعدد به مسئولان این سازمان مبنی بر مهار آلایندگی کارخانه هایی که در حریم شهرها قرار دارند، این اصل فراموش شده و سازمان حفاظت محیط زیست آن‌ را نادیده گرفته است.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که موجب شد تا تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار گیرد، صرف بودجه های کلان از بخش صنعت در زمینه نگهداری از باغ وحش ها و اکو سیستم های طبیعی است که سازمان حفاظت محیط زیست باید در قبال آن ها پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: امروزه صنایعی در کشور در حال فعالیت هستند که برای تولید محصولاتشان از روغن مازوت استفاده می کنند که این مسئله به ضرر محیط زیست بوده و در بلند مدت افراد را به بیماری های ریوی دچار خواهد کرد.

ایرانپور با اشاره به استفاده روغن سرطان‌زای آسکارل در شرکت فولاد مبارکه، افزود: محیط زیست باید آلایندگی شرکت فولاد مبارکه را دوباره بررسی کند.

وی با ابراز تأسف از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: هر چند که این اتفاق کمابیش انجام شد اما در کمال ناباوری سازمان محیط زیست سال گذشته این شرکت را غیر آلاینده معرفی و آن را از لیست صنایع آلاینده خارج کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در ادامه سخنانش از پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل ناکارآمدی مدیریت این سازمان و نیز نبود برنامه ریزی مدون در جلوگیری از خروج و انتشار گازهای آلاینده در کارخانه ها، خبر داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به ناکارآمدی هایی که در حوزه مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست کشور وجود دارد، به این سازمان مهلت دو هفته ای داده شده تا نسبت به رفع نواقص موجود در بحث تحقیق و تفحص از این سازمان اقدامات لازم را انجام داده و گزارش های آن‌ را به کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش دهند که در غیر اینصورت تحقیق و تفحص به صورت جدی از این سازمان آغاز خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com