Environmentalist

Environmentalist


 

نامجو  وزیر نیرو از تصمیم دولت برای شیرین سازی آب دریاهای شمال و جنوب کشور خبر داد و گفت : بارندگی در ۵ سال اخیر زیر نرمال بوده است و اگر سدها را نمی ساختیم ، امکان اداره کشور وجود نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر مجید نامجو امروز در مراسم آغاز بکار نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب گفت: جریان آب های سطحی در سال گذشته در مقایسه با میانگین درازمدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: برای اجرای اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه آب به ۱۳۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش اب نیاز است که فقط از طریق خزانه قابل تامین نیست.
وزیر نیرو با بیان اینکه طرح مجلس شورای اسلامی برای واگذاری آب و فاضلاب به شهرداری‌ها قابلیت اجرایی ندارد، گفت : هنوز شهرداری‌ها به این بلوغ که بتوانند اداره این حوزه را به دست بگیرند، نرسیده اند و بهتر است نمایندگان مطالعات بهتری را دراین خصوص انجام دهند.
نامجو از طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: این طرح طبق اصل ۴۴ باید اجرا شود.
نامجو درباره اجرای طرح‌های مهر ماندگار هم گفت : با توجه به اینکه دولت در ماههای پایانی کار خود قرار دارد باید از ظرفیتهای مختلف در کشور استفاده شود و بسته های اقتصادی مناسبی را برای جذب سرمایه طراحی و تدوین کنیم.
وزیر نیرو با اعلام اینکه ایران منابع آبی محدودی دارد از برگزاری ۵ جلسه شورای عالی آب در دولت دهم باحضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: پارسال ۱۳۰۰میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای ارتقا و روش های آبیاری در کشاورزی اختصاص یافته است.
نامجو اظهار داشت : وزارت نیرو موظف شد تا در ۳ سال شبکه های پایین دست سدها را اجرا کند و ۶۹ هزار میلیون یوان از سرمایه گزاری چین در این خصوص استفاده می کنیم.

نامجو درباره انتقال آب حوزه به حوزه گفت : بخشی از مسئولیت‌های حوزه آب طبق تصمیم شورای عالی آب به استانداران واگذار شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت بعد از دستور مقام معظم رهبری تصمیم گرفته است ، حرف تفرقه آمیز زده نشود.
گفت: انتظار داریم قوای دیگر نیز این موضوع را رعایت کنند و ما در دولت پیام رهبری را شنیدیم.
گفت: در حالی که دشمن تلاش می کند ضربات اقتصادی به کشور بزند، باید بیشترین اقدامات را برای مقابله صورت دهیم.
وزیر نیرو با تاکید براینکه تحریمها از ابتدای انقلاب بوده و درحال حاضر نیز به شدت افزایش یافته است، گفت: مردم در با تهاجمات ، مقابله می کنند و انتظار داریم قوای دیگر نیز این موضوع را رعایت کنند.

اگر سدها ساخته نمی شد ، دچار مشکل می شدیم
همچنین وزیر نیرو افزود : در برنامه پنجم توسعه کشور، باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در بخش آب کشور سرمایه گذاری شود.
مجید نامجو امروز درآیین گشایش نخستین جشنواره توانمندی های بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب، با بیان اینکه اهمیت بحث آب در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: این میزان اعتبار از منابع خزانه قابل تامین نیست و باید با روش هایی مانند فاینانس، اوراق مشارکت و منابع شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای تامین شود.
وی با اشاره به شرایط حساس کنونی که دشمن همه تلاش خود را می کند تا از لحاظ اقتصادی آسیب هایی را به کشور وارد کند، گفت: این تلاش ها از ابتدای انقلاب نیز بوده است و اکنون تنها شدت تحریم ها بیشتر شده است.
وی راه مقابله با تحریم ها را سازماندهی و تدبیر دانست و گفت: ملت ایران ملت با ایمانی است که امتخان خود را در مقاطع مختلف زمانی پس داده است و باز هم در مقابل تهاجم ها سرافراز خواهد بود.
وی در باره آخرین وضع آب کشور، گفت: ایران دارای منابع محدود آبی است اما خوشبختانه مسئولان ارشد کشور ازجمله مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به بحث آب توجه ویژه ای دارند.
وی ادامه داد: تاکنون در کل نظام جمهوری اسلامی، هفت نشست شورای عالی آب تشکیل شده که پنج نشست در دولت دهم برگزار تشکیل شده است و در این نشست ها، تصمیم های خوبی برای تزریق منابع مالی و صرفه جویی در آب کشاورزی با روش های نوین آبیاری گرفته شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: نخستین جشنواره توانمندی های بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب می تواند به استفاده از ظرفیت های موجود، استفاده از دانش روز، فناوری های نوین و واگذاری تاسیسات به مردم کمک کند.

http://zistboom.com/8899/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com