Environmentalist

Environmentalist



تشکیل کمیته مشترک وزارت نفت و سازمان محیط زیست برای احیای تالاب هورالعظیم

در نشست روز گذشته مسئولین وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست بر همکاری های جدی فی مابین تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست(پام): روز گذشته جلسه مشترکی با حضور محمد جواد محمدی زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رستم قاسمی وزیر نفت در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در این جلسه به همکاری های فی ما بین دو دستگاه حاکمیتی تاکید شد.

بر اساس این گزارش معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه توسعه نفت بر اساس منویات دولت تکلیف است، افزود: قرار این است که در توسعه صنایع نفتی کار به گونه ی هدایت شود که ضایعات زیست محیطی به حداقل برسد.محمد جواد محمدی زاده تصریح نمود: هیدروکربنها در ذات خودشان آلاینده هستند و سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه دارد آلودگی زیست محیطی را به حداقل برساند.

در ادامه جلسه وزیر نفت گفت: موضوع محیط زیست برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به زندگی مردم کشور مربوط می شود. خط مشی کلی وزارت نفت بر این است که موضوعات نفت بطوری تنظیم و هدایت گردد که الزامات زیست محیطی در آن پیش بینی گردد. وی در ادامه گفت: در خصوص تالابها نیز بایستی شاخص های زیست محیطی رعایت شود.

رستم قاسمی ادامه داد: وزارت نفت به کلیه تعهدات زیست محیطی خود در کلیه پروژه ها و طرح ها پایبند است. گفتنی است، در این نشست مقرر شد به فوریت کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب هورالعظیم تشکیل گردد و موضوعاتی نظیر رها سازی حداکثر آب و امکان گردش آن در تالاب و سایر تعهدات در مجوز صادره را به مرحله اجرا درآورند.

تسریع در اجرای تعهدات وزارت نفت در خصوص بیابان زدایی دویست هزار هکتار توسط مالچ پاشی و ایجاد فضای سبز تاکید شد. کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت معدن و تجارت برای پیگیری مصوبه اکتشاف نفت در بلوک گرمسار و رفع مشکلات موجود تشکیل می شود. تامین سوخت یورو ۴ و ۵،‌ جایگزینی سوخت مازوت در نیروگاه ها، طرح جامع مدیریت پسماندها، پایش لحظه ای و خود اظهاری در واحدهای مشمول و طرح کهاب و تفاهم نامه عسلویه، مدیریت کل حفاری مورد توجه جدی قرار گیرد و بر اساس توافقات به عمل آمده اجرایی گردد. همچنین فاضلاب های صنعتی و انسانی ماهشهر و منطقه ویژه رازی و بندر امام تدوین و پیگیری شود.http://www.iew.ir/1391/08/21/4070




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com