Environmentalist

Environmentalist


عقاب دم سفيد
معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست هرمزگان گفت: در سرشماري پرندگان، براي اولين بار در هرمزگان يک بهله عقاب دريايي پالاس که از پرندگان بسيار کمياب کشور است، در سد استقلال ميناب مشاهده شد.

 

عبدالوحيد رياضي‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج فارس، در خصوص کوچ پرندگان مهاجر براي زمستان گذراني به زيستگاه‌هاي طبيعي هرمزگان افزود: هرسال با کاهش هوا و شروع فصل پاييز پرندگان خشکي‌زي و کنارآبزي از عرضهاي شمالي زمين و سيبري به زيستگاه‌هاي آبي، سواحل شني، تپه‌هاي وسيع گلي، نواحي جزر و مدي و جنگل‌هاي مانگرو هرمزگان مهاجرت مي‌کنند. معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست هرمزگان اظهار کرد: خانواده‌هاي مختلف پرندگان که به استان هرمزگان در فصل زمستان مهاجرت مي‌کنند شامل حواصلييان، پليکان سانان، باکلاييان، اکراميان، فلامينگوييان، اردک سانان، صدف خواريان، نوک خنجريان، سليميان، آبچيليک، کاکاييان و انواع مختلف پرندگان شکاري است. وي بيان کرد: در اين سرشماري از مجموع 37 سايت، 80 هزار و 535 قطعه پرنده شامل 80 هزارو 266 قطعه پرنده آبزي و کنار آبزي، 14 گونه شکاري و سه گونه ماهي‌خورک است. رياضي‌فر در ادامه تصريح کرد: بيشترين تعداد به ترتيب متعلق به باکلان بزرگ هفت هزار و 811 قطعه، تليله شکم سياه با تعداد شش هزار و 215 قطعه و کاکايي صورتي با شش هزار و 23 قطعه بوده است.
معاون اداره کل محيط زيست هرمزگان همچنين با اعلام خبر مشاهده يک گونه پرنده نادر در محدوده استان اظهار کرد: همچنين در اين سرشماري براي اولين بار در هرمزگان يک بهله عقاب دريايي پالاس که از پرندگان بسيار کمياب کشور است در سد استقلال ميناب مشاهده شد. رياضي‌فر در پايان خاطرنشان کرد: بيشترين جمعيت شمارش شده در منطقه حفاظت شده حرا به تعداد 14هزار و 650 قطعه پرنده و بيشترين تنوع پرنده در پهنه جزر و مدي ساحل شرقي بندرعباس با 56 گونه مشاهده شده است. به گزارش ايسنا، ايران در بين دو ناحيه پروزاي آفريقايي-اوراسيايي و آسيايي پرندگان مهاجر واقع شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com