Environmentalist

Environmentalist



مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:
استقبال از ایجاد کتابخانه های مشارکتی کشاورزی و شیلات و محیط زیست در گیلان


 

 

 بزرگنمایی
لیــــلا مســـروری: مدیرکل کتابخانه های گیلان در آستانه هفته کتاب گفت: استان گیلان به لحاظ سرانه مطالعه در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش سبزپرس، اسماعیل جانعلی پور افزود: سرانه مطالعه در گیلان 84 دقیقه در روز است درحالیکه امار کشوری 79 دقیقه در روز براورد شده است.

وی افزود : به رغم بالا بودن سرانه مطالعه محدودیت زمین موجب شده  که به لحاظ وسعت و مساحت فضای کتابخانه ایی در گیلان 25درصد کمتر از میانگین کشوری باشد اما ایجاد  کتابخانه های مشارکتی توانسته به مثابه فرصت مناسبی برای اهالی کتاب گیلان باشد.

مدیرکل کتابخانه های گیلان گفت : در بین 17 کتابخانه های مشارکتی رسمی که ذیل قوانین نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند ما نخستین کتابخانه عمومی تخصصی محیط زیست را در استان داریم .

جانعلی پور تصریح کرد: استان گیلان به لحاظ شرایط اقلیمی و تعلق بومی و مردمی مجال مناسبی برای توسعه کتابخانه های مشارکتی تخصصی با زمینه ها شیلات ، منابع طبیعی ، کشاورزی و محیط زیست را دارد.

وی گفت : در حال حاضر 72 کتابخانه نهادی و 17کتابخانه مشارکتی رسمی ، با بیش از هفتصد و شصت و شش هزار جلد کتاب ، به کتابخوانان گیلانی خدمات میدهند. هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیستم لغایت بیست و ششم آبان ماه با برنامه های متنوع فرهنگی در سراسرکشور برگزار میشود.

کد خبر : 91081022




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com