Environmentalist

Environmentalist


 

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی: انتقال آب دریای خزر به کویر کارشناسی شده نیست

 به نقل از خبرگزاری مهر، موسی ‌الرضا ثروتی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقال آب دریای خزر به کویر گفت: طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مطالعه شده است اما کارشناسی شده نیست و در این طرح به محیط زیست توجهی نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: برای انتقال آب از دریای خزر باید آن را شیرین کرد، اما وقتی این کار انجام شود مقدار بسیار زیادی نمک به دست خواهد آمد که مشخص نیست این نمک بدست آمده کجا نگهداری خواهد شد لذا این کار ضرر بیشتری برای ما در بر خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه همکاری‌ های بین‌ المللی برای حفظ تالاب‌ ها بسیار ضروری است، گفت: متاسفانه بهره ‌برداری‌ های نامناسب و اقداماتی که صورت گرفته است، باعث شده تا طبیعت کاملا تحت تأثیر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ماده ۱۲۵ برنامه پنجم توسعه، دولت را مکلف کرده است تا در تمام پروژه های عمرانی محیط زیست را مد نظر قرار دهد، اظهار داشت: بنابراین پیش از هر اقدام عمرانی که در کشور صورت می گیرد باید مطالعات محیط زیستی انجام شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سدهای متعددی بر سر راه ورود آب به تالاب ‌ها و دریاچه ‌ها در کشور وجود دارد که این امر دلیلی برای خشک شدن آن ها شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه میزان کشاورزی در حوضه دریاچه‌ ها و تالاب ‌ها افزایش پیدا کرده و چندین برابر شده است، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار هکتار زمین زراعی در حوزه دریاچه ها و تالاب های کشور افزایش پیدا کرده است که این افزایش نسنجیده و بدون مطالعات بوده است.

ثروتی در پایان تأکید کرد: ظرفیت طبیعت برای بهره برداری از منابع آن باید در نظر گرفته شود، تا بهینه ترین و طبیعی ‌ترین بهره‌ برداری ها را از طبیعت انجام دهیم.

 http://www.iew.ir/1391/08/15/3897



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com