Environmentalist

Environmentalist


معاون برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) گفت : اقدامات انجام شده برای حفاظت و بهره برداری از پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم به خوبی انجام شده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، دربازدید یک روزه ˈ بالاسوبر امانیام مورالی ˈ از پناهگاه حیات وحش جاجرم ، وی از نزدیک با فعالیت هایی نظیر افزایش ضریب حفاظتی منطقه ، بالا بردن سطح آگاهی افراد بومی و محلی و مشارکت دادن آنها در حفاظت از منطقه ، مدیریت چرای مراتع این منطقه و کمک به افزایش درآمد افراد بهره بردار از این منطقه آشنا شد.

معاون برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در این بازدید گفت: اقدامات انجام شده در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم می تواند به عنوان الگویی برای سایر مناطقی که دارای قابلیت های طبیعی مشابه با این منطقه هستند ، باشد .

مورالی در ادامه از سایت آموزشی تحقیقاتی و تکثیر یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت نیز بازدید کرد .

ˈ حسین آبسالان ˈ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در جریان این بازدید گفت : ۱۴ هزار راس دام مجاز برای مدت ۴ ماه از سال بدون خرید علوفه از مراتع این منطقه استفاده می کنند که مبلغی حدود ۴ میلیارد تومان در خرید علوفه صرفه جویی می شود.

منطقه میاندشت با مساحت ۸۴ هزار و ۴۳۵ هکتار دارای مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش در ۱۰ کیلومتری شرق جاجرم قرار دارد.

این پناهگاه استعداد خاصی برای زندگی گونه های مختلف جانوری از جمله یوز دارد که آن را به عنوان تنها زیستگاه دشتی یوز آسیایی در کشور معرفی می کند.

براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در پناهگاه حیات وحش میاندشت حضور حداقل هشت قلاده یوزپلنگ آسیایی قطعی است.

ویژگی های موجود در این پناهگاه حیات وحش باعث شد تا در سالهای اخیر ۳۲۰ هکتار از مساحت این منطقه به امر تکثیر و پرورش یوزپلنگ آسیایی اختصاص یابد. اجرای پروژه تکثیر و پرورش یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت با جذب اعتبار و حصارکشی ۲۵۰ هکتار از این منطقه در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی آغاز شد.

http://zistboom.com/8331/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com