Environmentalist

Environmentalist


نخستین همایش ملی محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس ۲۵ آبان ماه در خرم آباد لرستان برگزار می شود.

به گزارش زیست بوم و  به نقل از نخستین همایش ملی محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس ، منطقه زاگرس از لحاظ داشته های گیاهی و جانوری یکی از غنی ترین زیستگاه های کره زمین به شمار می رود که با داشتن پوشش جنگلی بسیار مناسب نزدیک به ۴۰ درصد از منابع آب شیرین ایران را تامین می کند و از سوی دیگر از بروز خساراتی همچون سیل و خشکسالی جلوگیری می کند.

این همایش در دو محور اصلی ˈ ابعاد حقوقی ˈ و ˈ محیط زیست ˈ برگزار می شود که هر کدام از این محورها دارای زیر بخش های مختلفی هستند که ˈ بررسی ابعاد حقوقی تخریب محیط زیست و منابع طبیعیˈ ، ˈ بررسی جایگاه حقوقی در مدیریت محیط زیست و منابع طبیعیˈ ، ˈ بررسی ابعاد حقوقی ذغالگیری در زاگرسˈ و ˈ بررسی ابعاد حقوقی برخورد با متخلفین تخریب محیط زیست و منابع طبیعیˈ زیر مجموعه های محور حقوقی همایش است.

ˈ تنوع زیستی زاگرس ، راهکارها و مخاطرات پیش روˈ ، ˈ مدیریت زباله و نخاله های ساختمانیˈ ، ˈ بررسی خطوط انتقال نیرو و تاثیر آلودگی نفتی بر محیط زیست زاگرسˈ ، ˈ ضرورت حفاظت از گونه های آندمیک زاگرسˈ ، ˈ صنایع آلاینده و مدیریت فاضلاب ˈ ، ˈ تاثیر برداشت های غیر اصولی بر روی منابع طبیعی زاگرسˈ ، ˈ اثرات آلودگی « آب ، خاک و هوا » بر جوامع انسانی زاگرسˈ و ˈ نقش سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در حفظ محیط زیست زاگرس و آموزش جوامع محلیˈ محورهای بخش محیط زیست است.

رشته کوه های زاگرس از مناطقی همچون کرانه های دریاچه وان در ترکیه آغاز و استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بخش هایی از استان خوزستان را شامل می شود که می توان به ارتفاعاتی همچون زرد کوه با ۴۵۴۸ متر ارتفاع در استان چهار محال و بختیاری و اشترانکوه با ۴۱۳۹ متر ارتفاع در استان لرستان اشاره کرد.

زاگرس سرزمین بلوط و سنجاب ایرانی است ، گونه هایی که در تداوم حیات این دیار نقش بسیار پر رنگی داشته تا این اکوسیستم را بیش از پیش ارزشمند کند ، وجود شش میلیون هکتار جنگل بستری بسیار مناسب برای تمامی زیستمندان زاگرس به شمار می آید و به همین دلیل حفاظت و حراست از این داشته های طبیعی همت همگانی ما را می طلبد.
در همین راستا برگزاری نخستین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس لازم و ضروری به نظر می رسد تا بدین وسیله اسباب حفاظت از سرزمین زاگرس بیش از پیش فراهم شود.
برگزاری اولین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس فرصتی است برای دانشمندان، حقوقدانان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور که با ارائه راهکارهای علمی و عملی در زمینه چالش های پیش روی مباحث حقوقی حمایت و حفاظت از داشته های طبیعی استان های زاگرس نشین گامی مفید و موثر در جهت بهبود شرایط زیست محیطی زاگرس بر دارند.

نخستین همایش ملی محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس با همت استانداری لرستان و شورای هماهنگی تشکلهای حامی محیط زیست خرم آباد در این شهر برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com