Environmentalist

Environmentalist


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران با وزیر محیط زیست و جنگل های هند در حیدر آباد مرکز ایالت اوتارپرادش این کشور دیدار کرد.

 

به گزارش زیست بوم و به نقل از ایرنا،ˈمحمد جواد محمدی زاده ˈ در حاشیه سفر سه روزه برای یازدهمین نشست وزرای کشورهای عضو کنوانسیون تنوع زیستی درهند،روز شنبه با خانم ˈجایانتی ناتراجانˈ همتای هندی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار چارچوب همکاری های زیست محیطی سازمان مذکور و وزارت محیط زیست و جنگل های هند مورد توافق قرار گرفت.

 

80379269-3308138

حفاظت از محیط زیست دریایی،مدیریت مناطق ساحلی، زیست بومهای طبیعی بکر، مدیریت حیات وحش، حفاظت از گونه های مهاجر، تبادل تجربه در تکثیر گونه های درمعرض خطر و مطالعات ژنتیکی گونه های گیاهی و جانوری محور همکاری های توافق شده دو کشور را تشکیل می دهد.

از دیگر محورها می توان به ارزیابی بوم شناختی محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، احیاء زیستگاه های تخریب شده، همکاری برای مدیریت و توسعه ذخیره‌گاههای زیستی،توسعه فعالیتهای طبیعت گردی سازگار با طبیعت در مناطق حفاظت شده و همکاری های علمی ـ آموزشی برای برگزاری دوره های مشترک آموزشی و کارگاه های آموزشی اشاره کرد.
طرفین در خصوص بازیافت تجهیزات الکترونیکی مستعمل، مدیریت مواد زاید جامد، دفع ،بازیافت و تصفیه ضایعات صنعتی،استفاده از منابع انرژیهای تجدید پذیر ، حفظ کیفیت و مدیریت یکپارچه حوضه رودخانه ها،تبادل تجربیات و همکاری درزمینه مسایل زیست محیطی بین المللی ،کنترل و پایش بر آلودگی هوا نیز بحث و تبادل نظر کردند.

نشست سازمان ملل متحد در خصوص تنوع زیستی از ۱۷ مهر به مدت ۱۲ روز به صورت جلسات کارشناسی و نیز با حضور وزرا و روسای سازمان های محیط زیست کشورها درحیدر آباد هند برگزار شد.

نمایندگان ۱۶۰ کشور شرکت کننده در این همایش با تمرکز بر۲۰ هدف، درباره برنامه های راهبردی تنوع زیستی تا افق سال ۲۰۲۰ گفت و گو کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com