Environmentalist

Environmentalist


حفظ تنوع‌زیستی جهان مستلزم تلاش و مدیریت مالی گسترده‌تر استاتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بیانیه جدیدی تاکید کرد: با وجود پیشرفت‌های مطلوب و امید بخشی که تاکنون در زمینه کاهش بحران «فقدان تنوع زیستی» حاصل شده اما تلاش‌ها در جهت حفاظت از طبیعت و نجات سیاره زمین بازهم باید گسترش پیدا کند.

 

 

به گزارش زیست بوم به نقل از ایسنا در این بیانیه تاکید شد که برای دستیابی به اهداف سازمان ملل در زمینه حفاظت و گسترش تنوع زیستی تا سال ۲۰۲۰ میلادی و نجات کل حیات بر روی زمین، تلاش‌های جدی‌تر و وسیع‌تر در زمینه حفاظت از طبیعت مورد نیاز است.

 

کنفرانس تنوع زیستی سازمان در «حیدرآباد» هند به پایان رسید و در طول این اجلاس بزرگ بر ضرورت مدیریت بیشتر و بهتر سرمایه‌ها به منظور دستیابی به اهداف ۲۰۲۰ سازمان ملل تاکید شد اما ظاهرا کشورهای حاضر در خصوص نیازهای بودجه‌ای دقیق برای اطمینان از اجرای موفق برنامه‌های مدیریتی خود به نتیجه مطلوب نرسیدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، دبیر کل این اتحادیه خاطر نشان ساخت: عدم دستیابی به توافق در زمینه سرمایه گذاری‌های عمومی مورد نیاز برای حفظ تنوع زیستی و نجات طبیعت جهان در واقع تاییدی بر این نکته است که باید به روش‌های ابتکاری و خلاقانه برای دستیابی به حمایت از جانب سایر منابع مالی متوسل شد.

 

این مقام ارشد IUCN متذکر شد: ظرف دو سال گذشته ما به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست یافته‌ایم اما برای ادامه این روند موفقیت آمیز و پیشگیری از شکست احتمالی به سرمایه گذاری‌های فوری و گسترده‌تر از سوی تمام منابع، نیازمند هستیم.

 

طبق تازه‌ترین اطلاعات در فهرست قرمز به روز شده IUCN در طول این کنفرانس،‌ از ۶۵ هزار و ۵۱۸ گونه ارائه شده در این فهرست ۲۰ هزار و ۲۱۹ گونه در معرض خطر انقراض‌اند و از جمله آنها ۸۳ درصد از گونه نخل‌های ماداگاسکار هستند که فقدان آنها معاش بسیاری از مردم این منطقه را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

http://zistboom.com/8077/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com