Environmentalist

Environmentalist


هرساله از بیستم شهریورماه تا پایان آبان ماه که فصل کواخی نام گرفته شده است متخلفین در مناطق ساحلی بخصوص دشت ها، تپه ها ماهورهای مناطق شهرستانهای جاسک، لنگه و پارسیان مبادرت به صید پرندگان ( بومی و مهاجر ) می نمایند. این پرندگان درمعرض خطرانقراض بوده و هر ساله در فصل پاییز به این منطقه  مهاجرت می کنند که متاسفانه توسط افراد سودجو در مناطق ذکر شده صید شده و برای فروش به  شیوخ حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند.

 

پرنده های قاچاق

 

پرنده های قاچاق

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، در این راستا در تاریخ ۲۶ / ۷ / ۱۳۹۱ در شهرستان پارسیان توسط نیروی انتظامی از پاسگاه لاورچاهو این شهرستان از یک دستگاه خودرو سمند (ال- ایکس) تعداد ۴۰ قطعه هوبره و ۱۰بهله پرندگان شکاری در معرض خطر از قبیل بحری ، بالابان و شاهین کشف و ضبط گردید. همچنین در سال جاری تاکنون ۴۱ باب از کوخه های متخلفین تخریب شده و تاکنون جمعاً ۵۶ پرنده کشف و ضبط گردیده است. لازم به ذکراست تاکنون از آغاز فصل ۴ نفر  متخلف دستگیرشده و دو نفر نیز متواری شده اند.

 

پرنده های قاچاق

ضرر و زیان وارده تاکنون به محیط زیست بابت هرق طعه هوبره۸۰۰۰۰۰۰ ریال ، بابت هر قطعه دلیجه ۱۶۰۰۰۰۰۰ریال و پرندگان شکاری از نوع بحری و شاهین   120000000ریال می باشد. که جمعاً ۱۶۱۶۰۰۰۰۰۰ریال خسارت تاکنون به محیط زیست  واردشده است .

 

پرنده های قاچاق

این گزارش می افزاید در تاریخ ۲۸ / ۷ / ۹۱ تعداد ۳۵ قطعه هوبره و ۹ قطعه پرنده شکاری از نوع بالابان و شاهین که دو روز قبل طی عملیات توسط انتظامی شهرستان پارسیان کشف و ضبط گردیده بودند، پس ازمداوا در دشت های استان آزاد شدند. لازم به ذکر است تعداد این پرندگان عبارت بود از: ۴۰قطعه هوبره و ۱۰ بهله پرنده شکاری که به علت شرایط بد نگهداری متاسفانه تعداد ۵ قطعه هوبره و یک بهله از پرندگان شکاری تلف شدند.

http://zistboom.com/8062/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com