Environmentalist

Environmentalist


جزيره بازباله 1

انبوه جمعيت، انبوه زباله :
زباله چين را به ستوه آورده است
انبوه جمعيت فاقد آموزش و انبوه زباله گردشگران در تعطيلات يک هفته اي چين، ماموران بهداشت و دفع زباله اين کشور را ناتوان کرده است. برخي کارشناسان چيني خواهان وضع جريمه‌هاي نقدي بابت ايجاد زباله از سوي گردشگران شده‌اند.


انبوه گردشگران چيني در تعطيلات هفته طلايي که شامل جشن پاييزه و روز ملي بازديد از نقاط ديدني اين کشور است، چنان کوهي اززباله در مناطق توريستي اين کشور توليد کرده‌اند که کارگران دفع زباله چين از جمع آوري آن ناتوان شده‎اند.
به گزارش chn و به نقل از شينهوا انبوه زباله به جا مانده از گردشگران در جريان يک هفته تعطيلات طلايي، تنها در شانگهاي چهار برابر بيش از ميزاني بود که در روزهاي عادي توسط چيني‎ها توليد مي‎شود. درحالي که حتي ميزان توليد زباله روزانه هم با بيش از 5 تن که هر روز توسط شهروندان توليد مي‎شود، ميزان بسيار بالايي است.
حجم بالا و وسعت پراکندگي زباله‎هاي توليد شده در چين به حدي است که برخي کارشناسان محيط زيست چين پيشنهاد کرده‎اند همانند جريمه رانندگي ،بابت توليد زباله جريمه نقدي براي پرتاب زباله و الودن محيط زيست وضع شود .مدير شرکت بهداشت و محيط زيست" ژينيي" درشانگهاي با اعلام اين مطلب يادآور شد:«براي ما بسيار سخت است در فضاي سبزي که قبلا انبوهي از گردشگران گردآمده‎اند وظايف خود را انجام دهيم .»
طبق همين گزارش بي توجهي و ناآگاهي مردم نسبت به رعايت بهداشت محيط به حدي است که تلوزيون شانگهاي مادري را نشان داده که کودک خود را تشويق مي‎کند درون يک سطل زباله ادرار کند.
طبق گزارش شينهوا کارگران مامور گردآوري زباله تنها در ميدان "تيان آن من" پکن که کلان شهر اين کشو راست، تنها در روز اول اکتبر بيش از 7.9 تن زباله گردآوري کرده‎اند که ميزان آن 25 درصد از سال گذشته درهمين مدت بيشتر است.
بنا به همين گزارش گردشگران تنها در نوار سه کيلومتري ساحلي در "سانيا" واقع در استان "هاينان" بيش از 50 تن زباله تنها در شب فستيوال ميانه پاييز از خود برجاي گذاشته‎اند . اين ميزان بالاي زباله خطري جدي است که آب دريا را در معرض آلودگي به مواد آلاينده مرگباري قرار داده‎است.
اين گزارش تاکيد دارد که بسياري از زباله‎هاي جمع‎آوري شده ، مربوط به بروشورها و کاغذهاي تبليغاتي است که توسط انواع شرکت‎هاي تجاري به ويژه آژانس‎هاي مسافرتي در محل پخش شده و توسط گردشگران به محيط اطراف پرتاب مي‎شود.
حجم بالا و وسعت پراکندگي زباله‎هاي توليد شده در چين به حدي است که برخي کارشناسان محيط زيست چين پيشنهاد کرده‎اند همانند جريمه رانندگي ،بابت توليد زباله جريمه نقدي براي پرتاب زباله و الودن محيط زيست وضع شود .

 
کد خبر :7820   زمان مخابره: 14:22:44 - 24/7/1391
// www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com