Environmentalist

Environmentalist


آبچليک
اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت (IUCN) ‌در بيانيه جديدي اعلام کرد: در شرايطي که فقط حدود 100 جفت آبچليک منقار قاشقي در کل حيات وحش جهان باقي مانده، ا‌دامه حيات اين پرندگان کمياب با بحران مواجه شده است.

 

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ به منظور نجات اين گونه از خطر نابودي، ائتلاف جهاني SOS با نام کامل Save Our Species به معني «گونه‌هاي ما را نجات دهيد» و با مشارکت IUCN‌، از يک پروژه ابتکاري جديد با هدف افزايش جمعيت آبچليک‌هاي منقار قاشقي در زيستگاه‌هاي تابستاني آنها در روسيه حمايت کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت، ‌صندوق حمايت از پرندگان وحشي و تالاب‌ها بعنوان يکي از اعضاي IUCN با همکاري باغ وحش مسکو و مرکز حمايت از پرندگان روسيه اخيرا به موفقيت‌هاي چشمگيري در زمينه جفت گيري، پرورش و آزاد کردن 9 جوجه آبچليک‌ منقار قاشقي در طبيعت دست يافته‌اند.
نام اين پرونده در فهرست قرمز گونه‌هاي در معرض انقراض IUCN‌ به چشم مي‌خورد. اين 9 جوجه در زيستگاه‌هاي ناحيه پوشش گياهي توندرا در منطقه چوکوتکا واقع در شرق روسيه پرورش يافته و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com