Environmentalist

Environmentalist


محیط زیست مرجع تشخیص علت خشک شدن درختان بختیار دشت نیست

اگر آب مدیریت شود، رودخانه‌ها و تالاب‌ها خود به خود احیا می‌شوند.

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: اداره كل محیط زیست استان مرجع تشخیص علت خشك شدن درختان نیست و متولی آن سازمان جنگلها و مراتع استان می باشد.

به گزارش ایمنا کیومرث کلانتری در آخرین روز از هفته محیط زیست و در اولین حضور خود در جمع خبرنگاران استان اصفهان از ارتباط تنگانگ خود با اصحاب رسانه سخن گفت و اظهار داشت: محیط زیست همواره یکی از حوزه‌های خبرساز و دارای جذابیت بالا می‌باشد به گونه ای که بعد از اخبار جنگ، پربیننده ترین خبرها را به خود اختصاص داده است.
شفاف سازی در حوزه محیط زیست از مطالبات جدی مردم است
وی که مدت کوتاهی از حضورش در اصفهان نمی‌گذرد و به تازگی سکان‌دار سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان شده است، شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني در اين حوزه را از حقوق و مطالبات اوليه مردم و یکی از موضوعات ویژه و مورد توجه ‌اش در این راستا برشمرد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط زیست یک موضوع فرابخشی و ارزشمند است که با سلامت مردم گره خورده است.
کلانتری با تاکید بر نقش مردم به عنوان حافظان اصلی محیط زیست خاطرنشان کرد: تک‌تک آحاد جامعه و نهادهای دولتی و غیردولتی در حفظ محیط زیست سهم عمده‌ای را برعهده دارند.
محیط زیست را نمی‌توان از کشور دیگر وارد کرد
وی با بیان این‌که محیط زیست را نمی‌توان از کشور دیگری وارد کرد، گفت: وزن و ارزش محیط زیست برابر با سلامت و ایمنی مردم است.
کلانتری فرهنگ‌سازی را یکی از نیازهای مهم در راستای حفظ محیط زیست اعلام کرد و تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی، جلوگیری از هرگونه آلودگی زیست محیطی و نابودی تنوع زیستی در بخش انسانی و طبیعی را از اهداف مهم سازمان حفاظت از محیط زیست برشمرد.
وی همچنین از دراختیار داشتن ۲۰ درصد مساحت استان اصفهان توسط سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: با افرادی که به این حریم تجاوز کرده و اقدام به تخریب آن می‌نمایند به صورت قانونی برخورد کرده و به هیچ‌وجه از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.
کلانتری با بیان این‌که استان اصفهان یکی از استان‌های تراز اول در بخش محیط زیست است، یادآور شد: برای بهبود محیط زیست استان اصفهان، نیازمند کمک و یاری تمامی بخش‌ها هستیم.
گذشت در برابر تخلفات واحدهای صنعتی جایز نیست
وی اعلام کرد: اگرچه با توسعه صنعتی و رشد صنعت و استقرار تکنولوژی‌های روز در اصفهان موافق هستم اما آن را مشروط بر منفعت مردم نه زیان آنها می‌دانم.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: واحدهای صنعتی موظف‌اند براساس ضابطه و قانون در محیط استقرار یابند.
کلانتری ادامه داد: در برابر تخلفات واحدهای صنعتی هیچ‌گونه گذشتی جایز نیست و هیچ دلیلی نمی‌تواند تخریب محیط زیست را توجیه کند.
وی اضافه کرد: به منظور حفظ محیط زیست، اجازه فعالیت به هیچ واحد صنعتی آلاینده در استان اصفهان نخواهیم داد.
مشکل اصلی تالاب‌ گاوخونی عدم رعایت حق‌آبه است
کلانتری در بخش دیگر به وضعیت اسفناک تالاب بین‌المللی گاوخونی پرداخت و اذعان داشت: تالاب‌گاوخونی معضل کل کشور در بخش تالاب‌ها است و به استان اصفهان محدود نمی‌شود.
وی تالاب‌ها و کوه‌ها را دو اکوسیستم مظلوم در محیط زیست معرفی کرد و گفت: این درحالیست که این دو اکوسیستم نقش مهمی در حیات محیط زیست دارند.
کلانتری مشکل اصلی تالاب‌ گاوخونی را عدم رعایت حق‌آبه دانست و تصریح کرد: كلید آب در اداره كل محیط زیست استان نیست و در جای دیگر است.
وی ادامه داد: اگر به تالاب‌ها آب برسد، حفظ آن‌ها حتمی است.
اگر آب مدیریت شود، رودخانه‌ها و تالاب‌ها خود به خود احیا می‌شوند
کلانتری با بیان این‌که بخشی از بی‌آبی ناشی از خشکسالی است، گفت: تغییرات آب وهوایی، برداشت‌های بی‌رویه، حفر چاه‌های متعدد که منجر به پایین رفتن آب‌های زیرزمینی شده اند و همچنین نداشتن الگوی کشت محصول از دیگر عوامل کمبود آب در حال حاضر است.
کلانتری متذکر شد: اگر موضوع آب به درستی مدیریت شود، رودخانه‌ها و تالاب‌ها خود به خود احیا می‌شوند.
وی در خصوص درختان خشك شده منطقه بختیار دشت نیز گفت: اداره كل محیط زیست استان مرجع تشخیص علت خشك شدن درختان نیست و متولی آن سازمان جنگلها و مراتع استان می باشد.
کلانتری حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری کلاه‌قاضی را از وظایف مهم ارگان خود برشمرد و اعلام کرد: محیط زیست متولی نشنال‌پارک‌ها است و سیتی پارک‌ها در اختیار شهرداری‌ها می‌باشند.
با هرگونه تخلف شكار و صید برخورد قانونی می‌شود
به گفته وی نیمی از گونه های شاخص حیات وحش كشور مانند آهو، قوچ و میش و كل و بز در زیستگاه های استان اصفهان وجود دارند.
کلانتری با بیان این‌که با هرگونه تخلف شكار و صید برخورد قانونی می كنیم، ادامه داد: این اداره كل متولی حیات وحش استان است.
وی در ادامه تنها مرجع تشخیص آلودگی هوا را محیط زیست اعلام کرد و بیان داشت: کسی که در خصوص این موضوع اظهار نظر می‌کند باید جایگاه قانونی داشته باشد و اظهار نظرهای شخصی نباید مورد توجه قرارگیرند.
به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان، تمام واحدهای صنعتی استان باید به سمت سوخت پاك، توسعه فضای سبز و استفاده از تكنولوژی های روز دنیا بروند.
کلانتری در خاتمه به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه انسانی اشاره و تصریح كرد: اداره كل محیط زیست استان از تولید پاك و بدون آلایندگی حمایت می كند.

منبع: http://imna.ir/vdccs4qe.2bq008laa2.txt
[دريافت فايل مطلب]



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com