Environmentalist

Environmentalist


نوشته شده در ساعت 09:45:22 , مورخ 15/07/1391
کد خبر : 91071035
منبع:http://isdle.ir/news/index.php?news=8809

 

دغدغه های محیط زیستي یک نوجوان نویسنده
جای خالی محیط زیست در ادبیات داستانی ایران


 

 

 بزرگنمایی
لیـــلا مســـروری: امسال در جشنواره ادواری "ادبیات داستانی بسیج هنرمندان گیلان" در رده سنی نوجوان ، داستانک« یکی من را نجات دهد...» با تم محیط زیستی حائز رتبه نخست شد.این داستانک با بهره گیری از مضمون رایج اختلاف خانوادگی با ظرافت به غربت زمین اشاره می کند.

فاطمه سادات مهدی پور در گفتگو با سبز پرس می گوید : همه شاهدیم که برای زمین تنها سیاره مسکون آدمیان ، اتفاق های خوبی نمی افتد من سعی کردم در یک داستانک با بیانی بسیار ساده ، کمک خواهی زمین را نشان دهم.

این نوجوان سیزده ساله می گوید : من اهل انزلی هستم شهر دریا و تالاب لذا حساسیت خاصی روی طبیعت نه فقط طبیعت شهرم و گیلان که تمام طبیعت ایران دارم وقتی بعضی اخبار و اتفاقات را مرور می کنم احساس می کنم انگار در تصمیم گیریها اینده و آیندگان دیده نمی شوند و فقط همین امروز دیده می شود گاهی حتی احساس می کنم اطلاع رسانی ها کافی نیست .

فاطمه سادات می گوید: همه می گویند زمین مادر ما است یا تنها یک زمین داریم اما عملا خیلی خیلی کم اقدام میشود .

وی که عضو یک جامعه مجازی زیست محیطی است می گوید : به نظر من همه باید کمک کنند نه فقط دانشمندان یا متخصصان هنرمندان هم باید ورود کنند و بیشتر از همه برای بچه ها آثار مختلف تولید کنند که جنبه های گوناگون محیط زیست و اهمیت آن را نشان دهد .

فاطمه سادات کتابی از کتابخانه در میاورد " جودی دنیا را نجات میدهد" و می گوید : ای کتاب انقدر خوب نوشته شده و به مسائل مختلف پرداخته که کودکان و نوجوانان را ترغیب می کند که انها هم ولو از درون خانواده خود کثل یک نجات دهنده عمل کنند اما جای اینگونه آثار در بین نویسندگان ایرانی خالی است و اگر کتابی باشد اغلب خیلی دست پایین و کم مایه است.

 

این نویسنده نوجوان می گوید : من با همه علاقه ام شاید یک کتاب از نویسنده وطنی بنام" دفتر خاطرات حیوانات" را پیدا کردم که با زبانی طنز به گرفتاریهایی که آدمیان برای حیوانات ایجاد کرده اند می پردازد.

فاطمه سادات  مهدی پور در انتها ساده و صمیمی می گوید: دوست دارم بتوانم داستانهای خوبی در این زمینه محیط زیست برای بچه ها بنویسم.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com