Environmentalist

Environmentalist


هوا

مديرکل محيط زيست استان تهران ضمن تشريح برنامه‌هاي کاهش آلودگي هواي پايتخت در آستانه فصل سرما از خروج 120 دستگاه ميني‌بوس فرسوده پايتخت با اعتبارات دولتي در سال جاري خبر داد.

دکتر رسول علي اشرفي‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در راستاي تحقق طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران با پيگيري‌هاي اداره کل محيط زيست استان تهران و همکاري ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و شرکت واحد اتوبوسراني تهران در 6 ماهه امسال 120 دستگاه ميني‌بوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهري تهران از رده خارج و نوسازي شد.

وي تصريح کرد: اداره کل محيط زيست استان تهران بابت خروج هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده مبلغ 10 ميليون تومان تسهيلات بلاعوض از محل اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران اختصاص داده که اين رقم صرف نظر از تسهيلاتي است که توسط ساير دستگاه‌هاي ذيربط اختصاص يافته است.

مديرکل محيط زيست استان تهران با اشاره به اين که 1100 دستگاه ميني‌بوس فرسوده در کلانشهر تهران تردد مي‌کنند تصريح کرد: در صورت تامين اعتبار لازم اداره کل محيط زيست استان تهران آمادگي دارد تمامي ميني‌بوس‌هاي فرسوده را از رده خارج و با ميني‌بوس‌هاي نو جايگزين کند.

وي از تعويض کاتاليست و کنيستر تاکسي‌هاي تهران خبر داد و گفت: با هماهنگي با ستاد مرکزي معاينه فني شهرداري تهران، تاکسيراني و شرکت سايپا تعويض قطعات زيست محيطي کاتاليست و کنيستر 3 هزار دستگاه تاکسي شهر تهران در حال انجام است که هزينه تعويض اين قطعات براي 1500 دستگاه تاکسي به صورت بلاعوض و به ازاي هر دستگاه 135 هزار تومان از محل اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران از سوي اين اداره کل پرداخت مي‌شود و هزينه مابقي توسط شهرداري تهران تامين مي‌شود.

به گفته مديرکل محيط زيست استان تهران قطعه کاتاليست در بخش اگزوز خودرو کنيستر در قسمت باک بنزين خودرو نصب مي‌شود و کاتاليست در جذب و کاهش گازهاي خروجي سمي آلاينده محيط زيست و کنيستر در جلوگيري و کاهش انتشار بخارات بنزين که مي‌تواند منجر به مشکلات زيست‌محيطي شود نقش دارد.

وي به خروج خودروهاي فرسوده اشاره کرد و به ايسنا گفت: بر اساس پيگيري‌هاي صورت گرفته 190 هزار دستگاه خودرو فرسوده در سطح استان تهران در سال جاري با کمک ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور از رده خارج مي‌شود کعه قطعا اين ميزان در مقابل تعداد خودروهاي فرسوده پايتخت رقم قابل توجهي نيست و انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي مربوطه با اختصاص بودجه مورد نياز نسبت به از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده کشور با اولويت شهر تهران در اسرع وقت اقدام کنند.

مديرکل محيط زيست استان تهران به توزيع سوخت استاندارد در تهران اشاره کرد و گفت: از ديگر گام‌هاي اساسي برداشته شده در راستاي کاهش آلودگي هواي تهران شروع توزيع روزانه حدود 6 ميليون ليتر بنزين با استاندارد آلايندگي يورو 4 و حدود 8.5 ميليون ليتر گازوئيل با استاندارد يورو 5 با گوگرد زير 10 PPM است.

وي به صنايع آلاينده استان تهران اشاره کرد و گفت: در سال 89 تعداد واحدهاي آلاينده استان 559 واحد بوده است که در سال 90 بر اساس نتايج خوداظهاري در پايش که با مشارکت آزمايشگاه‌هاي معتمد فعال در سطح استان صورت گرفته است، پايش‌هاي اداره کل محيط زيست استان تهران و صحت‌سنجي نتايج با کاهش بيش از 50 درصد به 285 واحد رسيده است که موفقيت چشمگيري بوده است.

به گفته مديرکل محيط زيست استان تهران از 285 واحد آلاينده استان در سال گذشته 127 واحد آلايندگي هوا داشته‌اند که هدفگذاري امسال کاهش 50 درصدي شمار واحدهاي آلاينده استان نسبت به سال گذشته است.

 

http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7773
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com