Environmentalist

Environmentalist


شکار
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری 233 متخلف زیست محیطی در عرصه‌های طبیعی این استان دستگیر شدند.

 

به گزارش سرویس "محیط زیست " ایسنا، حسین آبسالان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 228 تخلف زیست محیطی در این استان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی کشف شده که در این رابطه 232 نفر متخلف زیست محیطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که این تعداد رشد 36 درصد را نسبت به 6 ماهه اول سال 90 نشان میدهد
وی افزود: از این تعداد تخلف 173 مورد مربوط به تعلیف غیرمجاز، آلودگی و تخریب زیست محیطی با57 درصد رشد ، 38 مورد مربوط به شکار غیرمجاز با 7/2 درصد رشد و 22 مورد نیز مربوط به تخلف شروع به شکار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 144در صد رشد داشته است. آبسالان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ضرر و زیان وصولی این اداره کل 189 میلیون و 310 هزار و 120 ریال بود که 3/36 در صد بیشتر از شش ماهه اول سال 90 است. وی در مورد میزان سلاح های مکشوفه در مدت مذکور تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری 27 قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده که از این تعداد 22 قبضه اسلحه مجاز و پنج قبضه نیز غیرمجاز بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش 39/17 درصد رشد داشته است. به گفته آبسالان، افزایش تعداد محیط بانان مناطق،‌ افزایش تعداد گشت های کنترلی با حضور مسئولین گارد اداره کل، افزایش تعامل و جلب همکاری نیروی انتظامی استان، مشارکت جوامع محلی در کشف و نیز جلوگیری از وقوع جرم، صدور کارت همیاری جهت دوستداران محیط زیست و مردم بومی ، تجهیز کلیه محیط بانی های استان به امکاناتی (ازقبیل بیسیم، GPS، تجهیزات فردی، امکانات خودرویی و ...) از جمله عواملی هستند که باعث رشد شاخصها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده اند.

 

 www.iren.ir
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com