Environmentalist

Environmentalist


بر همین اساس، “کریگ شارپ” از مرکز “پزشکی ورزشی و عملکرد انسان” در دانشگاه “برونل” لندن، اخیرا برخی از حیوانات که بهترین عملکرد در زمینه سرعت را دارند، رده بندی کرده است. یکی از حاضرین کلاسیک در این رده بندی، دونده قدرتمندی به نام چیتا با بیشینه سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بوده، اما عملکرد برخی گونه های دیگر می تواند موجب شگفتی هرچه بیشتر انسان شود.

شاهین پرگرین

سریعترین حیوان جهان از نیروی گرانش و آیرودینامیک فوق العاده بدن خود برای کسب بیشینه سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت استفاده می کند. برای ثبت این رکورد از شیوه “شیرجه رادار” استفاده شده و حتی عنوان شده از طریق شیوه های دیگر ثبتسرعت، ارقام بیشتری نیز ثبت شده است.

اسپین تیلد سوئیفت

بر خلاف شاهین پرگرین که بیشنه سرعت خود را در زمان شیرجه کسب می کند، این پرنده می تواند در هنگام پرواز مستقیم به بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برسد. این پرنده ها در ضخره ها لانه گزینی کرده و در هوا به شکار حشرات می پردازند.

شمشیر ماهی

شمشیر ماهی توانایی شنا با بیشینه سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت را دارد. زائده شمشیر مانند این حیوان موجب ارتقا پویایی حرکتش در آب شده و از قدرت پرش چشمگیری نیز برخوردار است.

چیتا

این گربه گریز پا می تواند به بیشینه سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت رسیده و عنوان سریعترین موجود خشکی را به خود اختصاص دهد. چیتا به لطف ستون فقرات انعطاف پذیر خود می تواند گام هایی به بلندی ۷ تا ۸ متر بردارد. سرپنجه های بلند و غیر جمع شونده همانند کفش های دوندگان افزایش کشش را برای چیتا به ارمغان می آورند.

پرانگ هورن

پرانگ هورن گونه ای از بزهای کوهی آمریکایی است که می تواند به بیشینه سرعت ۹۳ کیلومتر در ساعت دست یافته و حداقل به مدت نیم ساعت با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد. در حال حاضر، پرانگ هورن ها از جنوب غربی کانادا تا جنوب غربی آمریکا ساکن هستند و سریعترین حیوانات خشکی در نیمکره غربی محسوب می شوند.

 

شیر

شیرهای ماده می توانند به بیشینه سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابند. شیرها نیز مانند گربه سانان بزرگ دیگر به سرعتخسته شده و به واسطه اندازه کوچک قلب و ناتوانی در هماهنگی میان تنفس و گام هایشان تنها می توانند بیشینه سرعتشان را در مسافت های کوتاه حفظ کنند.

و اما انسان

ما هر چهار سال یک بار در مسابقات المپیک تابستانی یا مسابقان جهانی می توانیم بیشینه سرعت خود را جشن بگیریم. با وجود این، حتی بیشینه سرعت ۳۷٫۶ کیلومتری یوسین بولت نیز تنها اندکی بیشتر از سرعت شتر که می تواند به بیشینه سرعت ۳۵٫۳ کیلومتر در ساعت برسد، است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com