Environmentalist

Environmentalist


اکوتوريسم1

به گزارش جام جم آنلاین:تحقیقات موسسه مشاور سفر که با استناد به آمارهای بین‌المللی انجام شده است، مشخص کرد تعداد توریست‌هایی که علاقمند به سفرهای دوستدار طبیعت با کمترین میزان فشار بر محیط زیست هستند، نسبت به سال قبل 71 درصد افزایش یافته‌است.
این تحقیقات همچنین روشن کرده است که 57 درصد از مسافران اعلام کرده‌اند که اغلب در تصمیم گیری‌های توریستی خود همانند انتخاب هتل، وسایل ترابری و یا منابع غذایی ، نکات و میزان فشارهای زیست محیطی را در نظر می‌گیرند و هتل ها و مراکز و یا وسایل دوستدار محیط زیست را ترجیح می‌دهند.
44 درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کرده‌اند که در خانه و سرزمین خود نسبت به نکات و مسائل زیست محیطی حساس‌تر و هوشیارتر هستند و در سفرها هوشیاری خود را به نکات حامی محیط زیست تا حدی از دست می‌دهند.
47 درصد از پاسخ دهندگان شرکت کننده دراین پژوهش نیز گفته‌اند که چه در خانه و سرزمین خود و چه در سفرها به یکسان نسبت به رعایت نکات مربوط به حمایت از محیط زیست حساس و دقیق هستند. طبق همین بررسی‌ها مسافران و توریست‌های حامی محیط زیست ازنظر حساسیت و دقت بیشتر به نکات مهم در رعایت مسائل زیست محیطی به سه گروه یا زمینه اصلی تقسیم می شوند‌.
"جینی راشمور" مدیر سفر مسئولیت پذیر در موسسه مشاور سفر با اشاره به نتایج بدست آمده دراین تحقیقات می‌گوید:«اقدامات حامی طبیعت و دوستدار محیط زیست به گونه فزاینده‌ای به یک اولویت مهم در تجارت و کسب و کار اقامتگاهی و صنعت هتلداری مبدل شده‌است. از این رو فعالان این صنعت بیش از پیش به تلاش‌های خود برای کاهش عوارض منفی خود بر طبیعت می‌افزایند.»
وی می افزاید"«تحقیقات ما نشان می‌دهد که مسافران موسسه مشاور سفر به اقدامات حامی طبیعت در سفرهای خود بسیار علاقمند هستند اما درعین حال بشدت تشنه‌ی دریافت اطلاعات معتبرهستند. به‌ویژه کسب اطلاعات کافی درباره طرح‌های زیست محیطی و کسب اطمینان از این که آیا سیاست‌های ادعا شده حقیقتا و درعمل به اجرا درمی‌آید یا خیر، برای این گردشگران اهمیت بسیار دارد.


انتهای خبر // www.iren.ir // ایرن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com