Environmentalist

Environmentalist



از نخستین روزهای شروع سال جدید تحصیلی؛
آموزش تفکیک زباله از مبدا در مدارس انزلی آغاز شد


 

 

 بزرگنمایی
لیلا مسروری: دانش اموزان پایه چهارم دبستان «آزادگان» شهر انزلی با انواع پسماندها و روشهای تفکیک آنها آشنا شدند.

به گزارش سبزپرس، «شهرام توانا» مسئول واحد بازیافت و کارخانه کمپوست انزلی با اشاره به الزامات قانونی تفکیک از مبدا پسماندها گفت: آموزش از پیش فرض های ضروری برای اجرای دقیق ضوابط مترتب بر تفکیک دقیق و درست پسماند از مبدا است.
توانا افزود: مطابق با مصوبه کار گروه پسماند شهرستان، آموزش تفکیک از مبدا به دانش اموزان با محوریت جداسازی کاغذ و در عین حال زباله خشک و زباله تر آغاز شد. 
وی تاکید کرد: ما قبل از ورود به داخل خانواده از ادارات و در ادامه مدارس آغاز کرده ایم به این ترتیب وقتی بخواهیم تفکیک از مبدا در منازل را آغاز کنیم کار به مراتب سهل تر و ذهنیت افراد خانواده راحتر پذیرای این برنامه خواهد بود. 
امروز دانش اموزان دو کلاس «الف» و «ب» پایه چهارم مدرسه آزادگان دریک کارگاه آموزشی ضمن آشنا شدن با پسماندها و تاثیرات سو پسماندهای رها شده در طبیعت با روش تفکیک آشنا شدند و قرار شد به مدت یک هفته این برنامه را به طور پیوسته در مدرسه با تفکیک کاغذ، زباله خشک و زباله تر آغاز کنند و پس از این مدت با حضور در کلبه بازیافت ضمن تحویل زباله های تفکیکی و بازیافتی خود، با ادامه روند بازیافت و نیز عملکرد کلبه های بازیافت آشنا شوند.
«سید تقی موسویان» شهردار انزلی نیز در گفتگو با سبزپرس با اشاره تفکیک از مبدا روشی کارآمد برای کمک در مدیریت پسماند است گفت: کارگروه پسماند شهرستان برای اجرایی کردن قانون تفکیک از مبدا قدم به قدم برنامه هایی را طراحی کرد.
موسویان گفت: ابتدا کار از ادارت شهرستان با محوریت تفکیک کاغذ آغاز شد و تمامی ادارات شهرستان یک رابط پسماند معرفی کردند و سپس با برگزاری کارگاه های توجیهی سطل های تفکیک کاغذ به تعداد اتاق های موجود، تحویل ادارات شد و در ادامه پیمانکار مربوطه ملزم به تحویل کاغذهای بازیافتی ادارات شد.
شهردار انزلی با اشاره به مراحل تکمیلی کارخانه کمپوست انزلی گفت: روند تکمیل کارخانه و احداث فضا و امکانات لازم و زهکشی و سایر موارد توسط پیمانکاران پیشرفت خوبی دارد. در حال حاضر دو مورد وجود دارد که نیازمند همراهی اعضای کارگروه پسماند به ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست است که یکی ایستگاه دپو موقت برای حمل به کارخانه کمپوست ومورد مهم بعدی بحث پس سرندی ها است .
شهرستان انزلی یکی از سه واحد فعال کمپوست گیلان را داراست که در سال های قبل، این واحد بدون ایجاد فضابندی های لازم راه اندازی شد. اما نقص های سخت افزاری و نرم افزاری آن مانع از کارایی مناسب این کارخانه شد. در حال حاضر این کارخانه مراحل تکمیل و بهسازی را می گذراند و پیش بینی می شود که با حل مسئله پس سرندی ها تا یک ماه آینده، فعالیت خود را آغاز کند.

منبع: http://isdle.ir/news/index.php?news=8788




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com