Environmentalist

Environmentalist


در این مواقع تمهید مردم می تواند چتر باشد و لباس گرم اما مسئولان چه می کنند آیا نهرهای شهر را لایروبی می کنند،‌ آیا زباله ها را از سطح شهر با دقت تر از همیشه جمع می کنند و .... ؟

البته آنچه در متن این تأکیدات قابل بررسی است، اشاره به وضعیتی است که در بسیاری از شهرهای ما وجود دارد وضعیتی که به ساخت غیراستاندارد معابر شهر و بی توجهی مردم در رعایت درست اصول شهر نشینی باز می گردد.

هر سال با بارش هر باران نسبتاً شدید معابر و خیابانهای اکثر نقاط این شهر دچارآبگرفتگی شده و انجام امور روزمره مردم با مشکلاتی مواجه می شود.

افتادن خودروها در کانالهای دفع آبهای سطحی، توقف خودروها و وسایل نقلیه موتوری به علت آبگرفتگی در خیابانها، فعالیت نکردن تاکسیهای شهری، آژانسهای تاکسی تلفنی و مسافرکشها، تجمع مسافران منتظر تاکسی در خیابانها و ایستگاهها، خرابی خطوط تلفن به علت آبگرفتگی و...  از دیگر مشکلاتی است که هنگام بارندگی همه ساله به طور مکرر در شهررشت اتفاق می افتد.

چون این مشکلات دائمی است باید پرسید آیا نمی شود فکری دائمی برای حل آنها کرد؟

اگرچه در سالهای اخیر مسئولان خدمات شهری شهرداری، ستاد حوادث غیرمترقبه و دستگاههای اجرایی که با کارهای عمرانی زیربنایی در شهر ارتباط دارند هماهنگی و تلاش می کنند که این مشکلات کمتر شود اما مشکلات همچنان وجود دارند.

جمعی از صاحبنظران و کارشناسان معتقدند، معضل آبگرفتگی در معابر شهر مختص به فصل بارش نیست و ممکن است در فصل تابستان هم شاهد آبگرفتگی در خیابانها باشیم اما در فصول بارش به دلیل جاری شدن حجم بیشتر آب در نهرها و جداول این مشکل آشکارتر شده و بیشتر به چشم می آید.

در کنار این وضعیت باید به رفتار شهروندی هم توجه کرد متأسفانه هنوز هم بسیاری از شهروندان این نکته را که محیط شهری یک خانه بزرگتر است که باید در پاکیزگی آن دقت بسیاری کرد مورد توجه قرار نمی دهند.

نمونه های این بی تفاوتی را هم می توان در انداختن زباله در جداول مشاهده کرد، انباشته شدن این زباله ها در نهرها و جوی های شهر باعث می شود که بعد از هر بار بارش آب جاری در جوی کنار خیابان بالا آمده و روانه معابر شود.

ساخت و سازهای غیراصولی، آسفالتهای نامناسب و عدم رعایت زیرساختهای مناسب در سطح شهر و کنده ‌کاری‌های مختلف برخی از ادارات موجب مسدود شدن راههای آب و اگوها شده و به آبگرفتگی معابر و خیابانهای شهر رشت دامن می‌زند.

همچنین آبگرفتگی برخی منازل و مجتمع های مسکونی به علت رعایت نکردن اصول مهندسی در ساخت و ساز آنها است. اگر این مشکل را در کنار بی توجهی مردم در رعایت اصول اولیه زندگی شهری قرار بدهیم شاید بتوانیم به راز معضل قدیمی آبگرفتگی معابر در شهرهای کشور پی برد.


مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان گفته بود: سیستم دفع فاضلاب رشت قدمتی 40 ساله دارد و تا یک حدی فشار آب را تحمل می‌کند و بعد از آن شاهد آبگرفتگی هستیم.

 




نظرات شما عزیزان:

negarichat
ساعت15:18---3 مهر 1391
سلام وبلاگ خوبی داری

ممنون میشم توهم یک سری به چت روم ما مطمئنم خوشت میاد

امتحانش ضرر نداره دوستای زیادی پیدا میکنی میتونی با کسایی که دوست میشی آدرس وبلاگتو بدی و بیننده های وبلاگتو بالا ببری

تازه ما به ناظر احتیاج داریم اگه به چت روم بیای و عضو شی وفعال باشی میتونی ناظر خوبی برا چت روم بشی ممنون میشم یه سری بزنی

W w w . n e g a r I c h a t . i r



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com