Environmentalist

Environmentalist


«نجات محیط زیست» منتشر شد؛
نسخه های شفابخش «لستر براون» در «پلن B 4»

 

 

 

 بزرگنمایی
 دومین کتاب از سری کتاب های «پلن B» با نام «نجات محیط زیست» به قلم «لستر براون»، با ترجمه «حمید طراوتی» به بازار آمد. پیش از این کتابی دیگر از همین سری، با نام «برنامه امید» در ایران منتشر شده بود.

به گزارش سبزپرس، «نجات محیط زیست» همانند سایر کتاب های سری «پلن B» به طرح ریزی برنامه اقتصادی جهان برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع محیط زیست جهان و مقابله با این تهدیدها می پردازد.

براون در این سری کتاب ها، معمولا از جمله «اگر ما به همان شکل قدیمی به فعالیت اقتصادی بپردازیم...» برای بیان پیامدهای محیط زیستی فعالیت های اقتصادی فعلی جهان استفاده می کند.

مهمترین پیشنهاد براون در این مجموعه کتاب ها، پیشنهاد «مالیات کربن» به جای «مالیات بر ارزش افزوده» و نظام های مالیاتی سنتی است. او می گوید که اگر دولت ها به جای محاسبه درآمد شرکت ها و فعالیت های اقتصادی، میزان کربنی که در اثر این فعالیت ها منتشر می شود را محاسبه کنند و مالیات را بر حسب این کربن تعیین کنند، نه تنها در میزان کل مالیات دریافت شده توسط دولت ها تغییری ایجاد نمی شود، بلکه تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات نیز تشویق به کاهش انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای می شوند.

براون مهمترین تهدید بشر را گرم شدن زمین می داند و معتقد است که باید برای نجات بشریت، «همانند موقعیت جنگی، بسیج شویم.»

تا کنون چهار جلد از مجموعه «پلن B» توسط موسسه «سیاست زمین» که براون رئیس آن است، منتشر شده است. جلد اول و دوم این مجموعه، هردو «نجات سیاره در تهدید و تمدن در خطر» نام دارند. جلد سوم و چهارم نیز «بسیج برای حفظ تمدن» نام گذاری شده اند.

پیش از این «حمید طراوتی» جلد دوم این مجموعه را با نام فارسی «برنامه امید» ترجمه کرده بود و انتشارات جهاد مشهد نیز آن را به چاپ رسانده بود.

«نجات محیط زیست» شامل یک مقدمه با عنوان «فروش آینده ما» و سه بخش اصلی «چالش ها»، «پاسخ» و «بسیج بزرگ» است. «فشار جمعیت: زمین و آب» و «تغییر آب و هوا و گذار انرژی» فصلی های بخش چالش ها هستند. بخش پاسخ نیز شامل پنج فصل «تثبیت آب و هوا: انقلاب در کارآیی انرژی»، «تثبیت آب و هوا: گذار به انرژی های تجدید پذیر»، طراحی شهرهای پایدار»، «ریشه کن کردن فقر و تثبیت جمعیت» و «احیای کره زمین» است. بخش بسیج بزرگ نیز شامل یک فصل با نام «آیا با سرعت لازم بسیج خواهیم شد؟» است.

«نجات محیط زیست» در 286 صفحه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد در بهار 1391 منتشر شده و با قیمت 6800 تومان در کتابفروشی های جهاد دانشگاهی سراسر ایران و کتابفروشی های دانشگاهی عرضه می شود. تلفن دفتر پخش: 8842230-0511

 کد خبر : 91061064-http://isdle.ir/news/index.php?news=8774



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com