Environmentalist

Environmentalist


آلودگي هواwww.iren.ir
به گزارش سرويس «محيط زيست» ايسنا، يوسف رشيدي در يک برنامه تلويزيوني با بيان اين مطلب افزود: قانوني که براي کاهش آلودگي هوا داريم متعلق به کل کشور است؛ اما در تهران با توجه به اين که حساسيت و اطلاع رساني بيشتر بوده اقدامات بهتري نيز انجام شده است.

وي افزود: اين قوانيني که مصوب هيات وزيران است در بند 19 خود عنوان کرده در صورتي که هوا در وضعيت هشدار قرار بگيرد، وزارت نيرو با هماهنگي سازمان محيط زيست بايد اقدام به باروري ابرها کند. الان دوروز است که هواي تهران در وضعيت هشدار است اما هيچ ابري بارور نشده است! از نظر علمي اين بند قابل اجرا نيست و تنها در حد تصويب روي کاغذ باقي مي ماند.

به گفته مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران، آلودگي هوا بايد در منبع کنترل شود و وقتي آلودگي وارد هوا شود ديگر نمي توان براي آن کار مهمي انجام داد و ماسک هم به درد نمي‌خورد.

وي ادامه داد: ريزگردها در وهله اول سطح ريه را پوشش مي دهد و بعد وارد خون مي شود و افزايش آمار بيماري‌هاي فشار خون و غلظت خون به دليل حضور ريزگردها در هواي تهران است که در اين ميان استفاده از ماسک‌هاي مختلف نيز مشکلي را حل نمي کند؛ زيرا ريزگردها کوچکتر از 2/5 ميکرون بوده و از صافي ماسک ها رد مي شوند.

رشيدي تصريح کرد: با مدل سازي هم مي شود مشخص کرد گرد وغبار از کجا وارد ايران شده است و کانونهايي که هست را شناسايي و در همان مراکز مالچ پاشي کرد و نياز نيست ميلياردها تومان پول خرج مالچ پاشي تمام عراق شود.

محمود طلايي رييس سازمان هواشناسي کشور نيز در اين برنامه با بيان اينکه شرايط حاکم را بايد تحمل و به دنبال راهکارهاي اصولي باشيم، گفت: عمده منشاء اين گرد وغبار متعلق به خارج از مرزهاي ماست و اداره کردن آن بخصوص در کشوري مثل عراق که الويت‌هاي ديگري دارد، بسيار سخت است.

وي افزود: کميته آمادگي وظايف سازمانهاي مختلف را مشخص مي کند و همه اين سازمانها درگير اين موضوع هستند و به خوبي فعاليت مي کنند.

به گفته رييس سازمان هواشناسي کشور، سال گذشته 22 استان و امسال نيز تا امروز 13 استان در گير مساله ريزگردها شده اند.

وي تصريح کرد: يکي از وظايف سازمان هواشناسي تجهيز فرودگاه‌هاي کشور به سامانه پيشرفته هوا شناسي است و در ديد زير 2 کيلومتر پرواز تعطيل مي شود، اين سامانه امکان پرواز در ديد زير 500 کليومتر را نيز ايجاد کرده است و اکنون اين طرح در 7 فرودگاه اجرايي شده و 7 فرودگاه ديگر نيز تا پايان سال به اين سيستم مجهزمي‌شوند و سال 92 نيز 6 فرودگاه به اين تعداد افزود خواهد شد.

طلايي با بيان آنکه ايستگاه‌هاي هواشناسي نياز به سامانه پايش گرد وغبار مجهز دارد، اظهارکرد: ستاد خشکسالي موظف به تامين اعتبار اجراي اين طرح است که هنوز 15 ميليارد تومان از سوي اين سازمان تامين نشده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com