Environmentalist

Environmentalist


بيابان
سومین همایش مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شهر اراک آغاز به کار کرد.

 

 

عباس ملک حسینی" در سومین همایش مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران که در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شهر اراک برگزار شد، افزود: در حال حاضر مساله محیط زیست از یک مساله لوکس به یک مساله مهم تبدیل شده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ایران در عرض جغرافیایی خشک واقع شده است که این یک اصل غیر قابل تغییر است، گفت: اکوسیستم ایران اکوسیستمی حساس و شکننده است که با توجه به فشارهای بسیاری که به دلایل مختلف بر آن وارد شده است، بسیار حساس‌تر شده که یکی از فشارهایی که بر محیط زیست کشور وارد آمده است روند بیابان زایی و افزایش بیابان است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهر اراک، گفت: بیابان‌زایی و ایجاد بیابان دارای مضرات بی‌شماری از جمله از بین رفتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری، ایجاد ریزگردها، کم آبی و خشکسالی و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی است.
این مقام مسوول اضافه کرد: در حال حاضر تمامی شهرهایی که در حاشیه بیابان‌ها قرار دارند خالی و کم جمعیت شدند و مردم آن مناطق به مناطق دیگر مهاجرت کردند که باید برای حل این معضل با ایجاد راهکارهای مناسب از ایجاد بیابان جلوگیری به عمل آورد.
ملک حسینی گفت: در حال حاضر حدود 80 درصد جمعیت کشور در کمتر از 10 شهر زندگی می‌کنند که این امر نشان از عدم پراکندگی مناسب جمعیت در کشور حکایت دارد.
به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش،"نورالله عبدی"، دبیر این همایش گفت: حدود89.1 مساحت کل کشور در مناطق خشک و نیمه خشک که در معرض بیابانی شدن هستند قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر مناطق را از نظر بیابانی شدن از چندین دیدگاه پوشش گیاهی، اقلیم شناسی، خاک شناسی، ژئومورفولوژی مورد بررسی قرار می‌دهند که بر طبق این دیدگاه‌ها نیمی از کشور ایران دارای بیابان و نیمه دیگر آن در معرض بیابانی شدن است.
دبیرعلمی همایش گفت: به سومین همایش مقابله با بیابان‌زایی 1100 مقاله ارسال شده است که از این تعداد توسط 60 نفر از کمیته داوران در این همایش تعداد 50 مقاله به صورت شفاهی و 800 مقاله به صورت پوستر انتخاب شد که به مدت دو روز ارائه خواهد شد.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com