Environmentalist

Environmentalist


تالاب آق
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا از فرود صدها قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌ها، حواشی رودخانه‌ها و شالیزارهای سطح شهرستان خبر داد.

 

ساسان اکبری پور خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های اخیر و خنک شدن تدریجی هوا، نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب‌های آق و استیل عباس آباد وارد شدند.
وی ادامه داد: انواع مرغابی و خوتکای پرسفید از گونه پرندگان مهاجر هستند که به عنوان پیش قراولان دیگر پرندگان از اروپا، اسکاندیناوی و مناطق سردسیر سیبری به تالاب‌های منطقه وارد شده‌اند.
اکبری پور افزود: با فرا رسیدن فصل پاییز، صدها قطعه بلدرچین در شالیزارها و پارک حیات وحش لوندویل فرود آمدند. با ورود این پرندگان، مامورین حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را برای مبارزه و مقابله با سود جویان و شکارچیان غیرمجاز تشدید کردند.
وی عنوان کرد: افرادی را که در این زمینه توسط مامورین اداره حفاظت محیط زیست دستگیر می‌شوند، علاوه بر محکوم شدن به پرداخت جرایم سنگین، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
رئیس اداره محیط زیست آستارا در گفت‌وگو با ایسنا از واقع شدن مناطق حفاظت شده شهرستان آستارا در مسیر کریدور ورود پرندگان سخن گفت و اظهار کرد: وجود بیش از 1024 هکتار پارک حیات وحش لوندویل، 138 هکتار تالاب استیل، 10 هکتار تالاب آق و 1512 هکتار پارک جنگلی بی بی یانلو بزرگترین نعمت خدادادی برای میزبانی از این پرندگان نادر و دیگر گونه‌های حیوانات است.
این مقام مسئول به امنیت پارک‌ها و تالاب‌های حفاظت شده آستارا، اشاره و خطاب به شهروندان توصیه کرد، در صورت مشاهده افراد سود جو که با شکار، درصدد آسیب رساندن به این پرندگان هستند، مراتب را به مامورین اداره حفاظت محیط زیست آستارا گزارش دهند.
وی گفت: پرندگان مهاجر، پس از استراحت و تغذیه در تالاب‌های شهرستان، به سمت تالاب انزلی و بوجاق کیاشهر پرواز می‌کنند.
شهرستان آستارا غربی ترین بندر مرزی گیلان است که تالاب‌های موجود در سطح شهرستان همه ساله میزبان صدها هزار قطعه پرنده همچون پلیکان، مرغابی، غاز، قوی فریاد کش، قوی گنگ، حواصیل، باکلان و سایر گونه‌هاست.

 

http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7740
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com