Environmentalist

Environmentalist


سميرم

با گذشت يک سال از کشتار وحشيانه خرس ماده سميرم و دو توله اش، قاتلان هنوز به مجازات عمل خود نرسيده اند. در حالي که يکي از قاتلان سال گذشته دستگير و مدت کوتاهي در زندان بود، به دليل متواري بودن شريک جرم، حکم غير قابل اجرا و قاتل از زندان آزاد شد.

شهريور ماه سال گذشته، فيلمي منتشر شد که مضمون آن کشتار يک خرس مادر و دو توله اش در ارتفاعات سميرم بود. قاتلان که در تمام طول مدت فيلم برداري با تلفن همراه مي خنديدند و تفريح مي کردند، شکم توله ها را پاره کردند. توله ها را روده هاي بيرون ريخته از شکم آن قدر زوزه کشيدند تا تلف شدند. پس از انتشار اين فيلم و واکنش افکار عمومي، يکي از قاتلان دستگير شد و زمان کوتاهي در زندان بود اما به دليل دستگير نشدن شريک جرم، حکم غير قابل اجرا اعلام و زنداني آزاد شد.
فيم منتشر شده نشان مي دهد که قاتلان خرس ها در سميرم ابتدا خرس مادر را با شليک گلوله کشتند و سپس شکم توله ها را پاره کردند. توله هاي زخمي با امعا و احشاي بيرون ريخته آن قدر زوزه کشيدند و دويدند تا در نهايت از شدت خونريزي تلف شدند. کشتار خرس ها در بهار سال گذشته روي داد.
«شهرام اميري شريفي»، مديرعامل انجمن ديده بان حقوق حيوانات در پاسخ به اين پرسش که پس از گذشت يک سال از انتشار فيلم، سرانجام قاتلان خرس هاي سميرم چه شد، به CHN گفت: «يکي از قاتلان دستگير شد و براي مدتي کوتاه در زندان بود اما از آن جا که شريک جرم دستگير نشد، حکم غيرقابل اجرا و زنداني با قيد وثيقه آزاد شد.»
به گفته او، يکي از قاتلان هنوز متواري است و ماموران قضايي تاکنون موفق نشده اند او را دستگير کنند.
جريمه کشتن يک خرس در ايران تنها 700 هزار تومان است که اين رقم، رقمي ناچيز است که به هيچ وجه نمي تواند بازدارنده باشد. اين در حالي است که در حال حاضر خرس قهوه‌اي ازگونه‌هاي در معرض تهديد در ايران است.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7733ن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com