Environmentalist

Environmentalist


 اسب آبی [منظور اسب دریایی است] با نام علمی هیپوکامپ ارکتوس نوع نژاد خاصی از اسب‌‌های دریایی است که تنها یک گام تا نابودی این‌گونه از اسب‌‌های دریایی مانده است. این گروه از اسب‌‌های آبی بومی کشور‌های غرب اقیانوس اطلس هستند و گونه در معرض خطر انقراض به حساب می‌آیند.

به گزارش باشگاه خبرنگارن اخیراً یک گروه از محققان ژنتیک و اصلاح نباتات جهت نجات این‌گونه اسب‌‌های آبی آنها را در محیط آزمایشگاهی پرورش دادند، تا این که پس از چند ماه یکی از تکنسین‌‌های آزمایشگاه متوجه شد در آکواریوم، موجودات بسیار ریزی شناور شده‌اند.
پس از بررسی آکواریوم مشخص شد که ۱۵ اسب آبی کوچک کاملاً شکل گرفته‌اند. قد و قامت کوچک این اسب‌‌های آبی که به اندازه نوک مداد بود و در اندازه‌گیری تنها ۳ میلی‌متر طول داشت محققان را شگفت‌زده کرد. اسب‌‌های آبی به موجودات افسانه‌ای شباهت دارند زیرا نصف بدن آنها اسب و نصف دیگر بدنشان ماهی است.
محققان توانستند سلول تخم اسب‌‌های آبی نر و ماده را با هم ترکیب کنند. آنها سپس سلول تخم را در آکواریوم بونموث قرار دادند و با استفاده از برنامه پرورشی خاص و حفاظت شبانه‌روزی نوزادان اسب آبی را تولید کردند.
نوزادان پرورش یافته عموماً از پلانکتون‌‌هایی به نام آرتمیا تغذیه می‌کنند و در مدت ۱۰ ماه ۵ سانتی‌متر به قدشان افزوده می‌شود.
گری هیکس یکی از محققان این طرح گفت: اسب‌‌های آبی در حال حاضر نزد والدین شان تغذیه می‌شوند و امیدواریم با تولید انبوه، این‌گونه در معرض خطر را نجات دهیم.

http://arw.ir/?p=32329



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com