Environmentalist

Environmentalist


لکه نفت و لاک پشت دریایی

 لاک بیضی شکل و گود که پهنایش حدود ۸۸ درصد طولش است و سر کوچک از ویژگی های لاک پشت سبز دریایی است که شامل هفت گونه لاک پشت دریایی سبز، عقابی، سرخ، زیتونی و چرمی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران خدیووند کارشناس محیط زیست در این باره می گوید: لاک پشت های دریایی جز رده خزندگان هستند موجوداتی با جثه ای بزرگ و با قدمت ۲۷۵ میلیون ساله از عصر دایناسور ها تا کنون زندگی می کنند.
وی افزود: آنها با مهاجرت های طولانی اکثر سواحل اقیانوسها و دریاها را شنا می کنند،از ۸ گونه لاک پشت دریایی ۷ گونه ی ان در لیست سرخ iucn ثبت شده اند و از میان ۵ گونه در آبهای خلیج فارس زندگی می کنند که در صورت عدم اجرای برنامه های صحیح حفاظتی برای حفظ زیستگاههای طبیعی آن به شدت آسیب خواهند دید.
وی ادامه داد: فقط دو گونه لاک پشت عقابی و سبز برای لانه گزینی و تخم گذاری به سواحل استان هرمزگان می روند. محل لانه گزینی این دو گونه در ایران و سواحل استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان  و بلوچستان است.
وی با بیان این که نفت وارد شده به دریا از طریق ایجاد مسمومیت حاد و مزمن عامل نابودی لاک پشتان دریایی است خاطر نشان کرد: صید بی رویه به خصوص صید بالغین ، ساخت و ساز در سواحل، فاضلاب های شهری، همچنین تردد شناورها، انفجارات، آلودگی حرارتی، تخریب آبسنگ های مرجانی، ذوب شدن یخهای قطبی و بدنبال ان افزایش سطح دریاها، فرسایش سواحل و مانورهای دریایی نیز از عوامل انقراض لاک پشت های دریایی است.

http://arw.ir/?p=35602



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com