Environmentalist

Environmentalist


 

 در بوستان ولایت تهران؛
دومین جشنواره محیط زیست شهری به پایان رسید

 

 

 

 بزرگنمایی
 دومین جشنواره محیط زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند که به مدت پنج شب در بوستان ولایت تهران برگزار شد،  با حضور اعضای شورای شهر و معاونان شهردار تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش سبزپرس و به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره محیط زیست شهری، «هادی حیدرزاده» رئیس ستاد توسعه پایدار محیط زیست شهرداری تهران در این باره گفت: جشنواره توانسته به اهداف خود که گسترش و عمو می سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست بود دست پیدا کند چرا که مردم با استقبال خود نشان دادند محیط زیست دغدغه بسیاری از مردم است.

به گفته وی این جشنواره به هداف خود رسید و رضایت مردم و ایجاد دغدغه در آنها مهمترین هدفی بود که دنبال می کردیم که این اتفاق با همکاری شهرداری مناطق و معاونتهای مخاتلف شهرداری تهران و مدیریت جشنواره با زحمات افراد زیادی در جنوب پایتخت به نتیجه رسید.

همچنین «مرتضی طلایی» عضو شورای شهر تهران در مراسم اختتامیه جشنواره با تقدیر از محمد باقر قالیباف، شهردار تهران تاکید کرد: تشکر از زحمات برگزار کنندگان این جشنواره از رفتگر این پارک تا مدیریت پارک شکر از خالق است.

وی اظهار داشت: این جشنواره امیدها برای بهبود وضعیت محیط زیست با آگاهی سازی عمومی در سطح شهر تهران را بالا برد که امیدواریم استمرار داشته باشد.

با این حال «بهمن پاسبان» دبیر دومین جشنواره محیط زیست شهری معتقد است: جمعیتی میلیونی در این پنج شب از جشنواره استقبال کردند که ما را در برگزاری بهتر جشنواره های دیگر امیدوار کرد.

وی اظهار داشت: این جشنواره به من ثابت کرد محیط زیست اولویت اول مردم قرار گرفته و برای بهبود وضعیت محیط زیست باید کار و تلاش بیشتری کرد.

 

ابتکار: پایداری محیط زیست در بستر توسعه انسانی است

«معصومه ابتکار» رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران نیز با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره گفت: پايداري محیط زیست به معنای حفظ و نگهداري طولاني مدت منابع ارزشمند، تنها در بستر توسعه انساني حاصل می شود و حفظ محیط زیست شهری با تغییر رفتارهای مردم ممکن می شود.

ابتکار افزود: باید برای پیش روی به سوی محیط زیست پاک اول شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم که نتیجه آن بهبود وضعیت محیط زندگی شهروندان است.

وی با بیان اینکه انتخاب رویکرد جشنواره به مدیریت پسماند بسیار هوشمندانه است، اظهار داشت: این انتخاب ناشی از دقت نظر مسئولان برگزاری نسبت به محیط زیست شهری و اهمیت داشتن شهری سالم و پاکیزه برای مردم است.

به گفته وی مدیریت پسماند بخش مهمی است که شیوه زندگی در آن تاثیر بسیاری دارد. از مراحل تولید، مصرف، بازیافت و بازچرخ  همه در منزل صورت می گیرد. اگر بتوانیم شیوه زندگی مردم را به وسیله آموزش روش های دفع زباله تغییر دهیم، می توانیم به صورت آهسته رفتار جامعه را اصلاح کنیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مهمترین نقش این جشنواره بحث آشنا کردن مردم با مسائل محیط زیستی است. باید مردم را نسبت به محیط اطرافشان حساس و برای جلب مشارکت و بسیج اجتماعی آنها تلاش کرد.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه اتفاقات خوب و ارزشمندی در این جشنواره صورت گرفت و ان استقبال بسیار زیاد مردم است، افزود: مهمترین هدف این است که باید مسائل فرهنگی مرتبط با محیط زیست بیان شوند تا به اصلاح رفتار مردم منجر شود.

وی یکی از مشکلات عمده محیط زیست را ناشی از رفتارهای مردم دانست که در جامعه صورت می گیرد و اظهار کرد: هر فرد در جایگاه خود می تواند نسبت به حفاظت از محیط زیست شهر حساس باشد وقتی شیوه زندگی مردم در خانه ها تغییر کرد رفتار آنها با محیط زیست و فضای شهر نیز تغییر می کند.

به اعتقاد وی جشنواره محیط زیست شهری به دلیل شادی، نشاط و تنوع یک روش اثرگذاری غیر مستقیم دارد که باعث ایجاد جذابیت می شود. از طریق همین جذابیت ها می توان مردم را آموزش داد. شیوه برگزاری این جشنوراه بسیار خوب است و در این شکل دقیقا با مردم ارتباط برقرار می شود و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com