Environmentalist

Environmentalist



گسترش فرهنگ حفظ منابع طبيعي نيازمند ابزارهاي متنوع علمي و فرهنگي است
ايرن:مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين گفت:گسترش فرهنگ حفظ منابع طبيعي نيازمند ابزارهاي متنوع علمي و فرهنگي است .

خبرگزاري مستقل محيط زيست:مهندس "هاشم گودرزوند چگيني " با بيان اين مطلب افزود: منابع طبيعي در طول تاريخ حيات بشر ازاهميت خاصي برخوردار بوده وامروزه نيز حيات انسان وابسته به محيط زيست است و حفظ اين منابع در صورتي محقق مي ‌شود که عامه مردم احساس مسووليت کرده و مشارکت آنان باابزارهاي مختلف علمي و فرهنگي جلب شود.
وي اظهار داشت : براي تعميق و گسترش فرهنگ منابع طبيعي نمي توان از يک روش و ابزار استفاده کرد بلکه بايد به نحوي فراگير همه ابزارهاي اطلاع ‌رساني و آگاهي بخشي را به کار گرفت چرا حفظ منابع طبيعي به تمام مردم ارتباط داشته ومختص به قشر خاصي نيست. چگيني اضافه کرد: يکي از راههاي گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي فرهنگ سازي در بين دانش آموزان مدارس است به گونه اي که دانش آموزان از منابع طبيعي و فوايدآن به خوبي آگاه شوند.وي با تاکيد بر اين‌ که مانوس بودن با گياهان براي سلامت انسان مفيد است ،بيان کرد: ارتباط با درختکاري بايد پيوسته باشد تا در دانش‌آموزان به صورت عادت و فرهنگ دربيايد. وي با تاکيد بر اينکه رسانه ‌هاي گروهي نيز نقش اصلي را در اطلاع ‌رساني بر عهده دارند ، گفت :امروزه رسانه‌ها نقش زيادي در يادگيري مردم و حتي طرز فکر آنان دارند و بديهي است پر قدرت‌ترين ابزارهاي اطلاع ‌رساني محسوب مي‌ شوند .مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين افزود:بنابراين بايد بين رسانه‌ها و سازمان جنگل‌ها ارتباط پايدار و خوبي برقرار باشد تا مردم به طور مستمِر و در تمام طول سال با نظر کارشناسان آشنا شوند و اهميت منابع طبيعي براي آنهاروشن‌تر شود.چگيني تصريح کرد:اگر مردم ارزش منابع طبيعي را بدانند خود به خود در توسعه و حفظ آن کوشا خواهند بود و بسياري از مشکلاتِ ناشي از تخريب اين منابع، يا تصرف غير مجاز عرصه‌ها به وجود نخواهد آمد. وي در پايان يادآور شد:رونق اقتصادي نيز باعث گسترش فرهنگ منابع طبيعي مي ‌شود زيرا مردم درمي ‌يابند براي ادامه درآمدهاي خود، بايد طبيعت را حفظ کنند و در نتيجه حتي کساني که علاقه زيادي به اين مقولات ندارند در عمل به حافظ طبيعت تبديل مي‌ شوند.
چگيني تعاوني مرتعداران را نمونه خوبي براي گسترش فرهنگ منابع طبيعي دانست و افزود:اعضاي اين تعاوني ساکنان روستاها هستند که در قالب تعاوني به فعاليت‌ها مي ‌پردازند و نشان مي ‌دهد براي رسيدن به رفاه اقتصادي، لزومي ندارد منابع طبيعي را تخريب کنيم. // www.iren.ir //

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com