Environmentalist

Environmentalist


کد خبر : 89021018
 

مديركل اوقاف گيلان در مورد قطع درخت كهنسال رشت با وجود انكار مسوولان منابع طبيعي در دادن مجوز:
قطع با مجوز منابع طبيعي بوده است


 

 

 بزرگنمایی
در حالي كه مسوولان منابع طبيعي استان گيلان در گفت و گو با سبزپرس از قطع درخت توسط سازمان اوقاف گيلان ابراز بي اطلاعي كردند، سید کاظم میرحسینی اشکوری مدیر کل سازمان اوقاف گیلان در گفت و گو با شبكه خبر باز هم بر اين نكته تاكيد كرد كه قطع اين درخت با مجوز اداره منابع طبيعي بوده است.

به گزارش سبزپرس، ادعاي مدير كل اوقاف گيلان در حالي است كه اساسا به دليل اين كه بقعه سيدرقيه كه اين درخت در آن قرار داشت داخل شهر رشت قرار دارد و دادن مجوز براي قطع درخت در اين محدوده در حوزه اختيارات شهرداري رشت است نه اداره منابع طبيعي.

در عين حال مسوولان شهرداري رشت نيز پيش از اين در گفت و گو با سبزپرس در مورد دادن هر گونه مجوزي براي قطع درخت كهنسال بقعه سيدرقيه ابراز بي اطلاعي كرده بودند.

اما ماجراي قطع درختان كهنسال از آن جا دوباره آغاز شد كه  يك اصله درخت کهنسال در "بقعه سید رقیه " رشت، به دستور مدیر کل سازمان اوقاف و امورخیریه گیلان و با استدلال مبارزه با خرافه پرستی قطع شد.

پيش از اين نيز در رضوان شهر دو اصله درخت كهنسال به بهانه مبارزه با خرافه پرستي قطع شده بود. اين قطع با واكنش فعالان محيط زيست مواجه و در دادگاه نيز پيگيري شد اما از آن جا كه سازمان اوقاف براي قطع اين درختان از اداره منابع طبيعي مجوز گرفته بود، پيگيري هاي قضايي به جايي نرسيد.

در مورد درخت كهنسال رشت  از آن جا كه گفته مي شود هيچ مجوز قطعي  داده نشده است، مي توان اميدوار بود كه شكايت به مراجع قضايي به نتايجي مطلوب منجر شود.
مصطفی خوشنویس، مدیر طرح حفاظت از درختان کهنسال در ارتباط با قطع درخت کهنسالی در رشت به سبزپرس گفته است گفت که این قطع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

منبع:http://isdle.ir/news/index.php?news=2595



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com