Environmentalist

Environmentalist


پالايشگاه اصفهان


جلوی توسعه پالایشگاه اصفهان گرفته می‌شود
ایرن: معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مجوزی که سازمان محیط زیست بر اساس گزارش ارزیابی زیست محیطی برای پالایشگاه اصفهان صادر کرده فقط برای بهینه سازی بوده و هیچ‌گونه مجوزی برای توسعه پالایشگاه صادر نشده است.

 

رجبعلی قاسمی اظهار کرد: واحدهای صنعتی جدیدی که زمین دولتی در اختیار دارند موظف هستند 25 درصد از زمین خود را به فضای سبز اختصاص دهند و صنایع قدیمی نیز هرچه فضای سبز بیشتری داشته باشند بیشتر مورد تایید قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به این‌که مشکل زیست‌محیطی که پالایشگاه به وجود آورده ارتباطی با میزان فضای سبز آن ندارد، ادامه داد: سازمان محیط زیست در تهران مجوزی بر اساس گزارش ارزیابی زیست محیطی برای پالایشگاه صادر کرده که در آن پالایشگاه اجازه بهینه سازی در مجموعه خود را دارد در حالی که پالایشگاه با استفاده از این مجوز در حال توسعه مجموعه خود بوده که اداره کل محیط زیست استان با طرح شکایتی این توسعه را متوقف کرده است.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این‌که مساحت زمینی که برای بهینه سازی پالایشگاه در نظر گرفته شده 220هکتار است، تاکید کرد: اگر پالایشگاه بخواهد از این زمین‌ها برای توسعه خود استفاده کند اداره کل محیط زیست استان اصفهان جلوی پیشروی آنها را خواهد گرفت و اگر پالایشگاه برنامه‌ای برای توسعه خود دارد باید در خارج از محدوده 50 کیلومتری کلان‌شهر اصفهان باشد و در منطقه فعلی امکان توسعه و مجوز آن داده نخواهد شد.
قاسمی با اشاره به این‌که دستور توسعه کمی و کیفی تمام پالایشگاه‌های کشور از طرف وزارت نفت در تهران صادر می‌شود، گفت: پالایشگاه به دلیل نزدیکی به شاهین‌شهر و کلان‌شهر اصفهان اجازه توسعه ندارد و فقط می‌تواند دستگاه‌های قدیمی خود را به دستگاه‌های جدید تبدیل کند.
به گزارش ایسنا، گفته‌های معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر توقف توسعه پالایشگاه با شکایتی از سوی این اداره کل در حالی بیان می‌شود که در هفته‌های گذشته اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به اختصاص فضای سبز اطراف پالایشگاه به توسعه هشدار داده بودند.

 


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7711
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com