Environmentalist

Environmentalist


توسعه فضاي سبز
شهردار منطقه 19 از عملکرد وزارت راه و شهرسازي در رابطه با تغيير کاربري زمينهاي مربوط به فضاي سبز و اختصاص آنها به مسکن مهر انتقاد کرد.

 

عبادالله فتح الهي با اشاره به اينکه در همه کلانشهرهاي دنيا به خصوص ابرشهري مثل تهران غول دود و ترافيک باعث بروز خشونتهاي اجتماعي مي شود، اظهار داشت: آلودگي فضاهاي کالبدي ذهنها را خسته و انسانها را سردرگم مي کند به همين دليل بخش محيط زيست يک مطالبه جدي، عمومي و بي بديل از سوي مردم است که خوشبختانه مديريت شهري امروز به آن بسيار توجه مي کند.
وي با بيان اينکه ستاد محيط زيست شهرداري تهران سالانه مطالبات مردم را با شيوه هاي هنري، نگاه علمي و کارشناسي به صحنه مي آورد، گفت: اقشار مختلف اجتماعي که به صورت خودجوش فعال هستند، مطالباتشان را مطرح مي کنند بنابراين مديران شهري بايد اقدامات و برنامه هاي که مدنظرشان دارند را اعلام کنند تا مطالبات اجتماعي با اقدامات مديريت شهري در اين جشنواره با توجه به اصول علمي به چالش کشيده شود تا انرژي مضاعفي در مديريت شهري ايجاد شود.
فتح الهي افزود: با برگزاري چنين جشنواره هايي به روح شهر که در دوره هاي قبلي مغفول مانده توجه مي شود. با اين برنامه ها مي توانيم بخش زنده شهر را از دل برجها، آهن آلات و سنگهاي ساختمانهاي سربه فلک کشيده، بيرون بکشيم.
شهردار منطقه 19 گفت: اين جشنواره بايد حمايت شود تا رشد بيشتري بکند. اقدامات مديريت شهري در اين راستا بسيار مفيد است زيرا به فرهنگ سازي و آموزش شهروندان منجر مي شود و آشنايي هر چه بيشتر مردم با محيط زندگي به خصوص محيط زيست شهري بسيار احساس مي شود.
به گزارش مهر فتح الهي ساخت بوستان ولايت را يکي از اقدامات مهم شهرداري تهران دانست و افزود: بوستان ولايت نماد محيط زيست شهري تهران است که بخش مهمي از مطالبات مردم در اين بوستان تحقق يافته است.
وي با ابراز تاسف از عملکرد وزارت راه و شهرسازي در رابطه با تغيير کاربري زمينهاي مربوط به فضاي سبز و اختصاص آنها به مسکن مهر گفت: وزارت مسکن که مسئوليت تامين زيرساخت هاي شهر مانند فضاي سبز، جاده، بزرگراهها و... را دارد به دليل فشار کار يا بازار پرالتهاب مسکن از واگذاري زمينهاي مختص فضاي سبز براي احداث مسکن مهر سخن مي گويد.
فتح الهي با بيان اينکه هر چند توجه اين وزارتخانه به بحث مسکن براي مردم قابل تقدير است، افزود: اما اگر قرار باشد وزارت مسکن هم مثل يک تاجر عمل کند و زمينهاي فضاي سبز شهري را تبديل به مسکن کند و به فروش برساند اينجاست که فرياد فعالان و دلسوزان محيط زيست بلند مي شود.
وي با اشاره به اينکه اين جشنواره بايد به مباحث اين چنيني بپردازد، اظهار کرد: فضاي شهر نيازمند به محيط سبز است تا فشارها و استرسهاي ناشي از خستگي زندگي پرتنش شهري را کم کند. محيط زيست شهري روح شهر است و بايد در کنار فضاهاي کالبدي به روح شهر که با مردم ارتباط بيشتري دارد اهميت داده شود.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7713
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com