Environmentalist

Environmentalist


لرستان
مدير کل مديريت بحران لرستان از برگزاري همايش ملي حقوق محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس در استان خبرداد.

 

 

مهندس "رضا آريايي" افزود: همايش ملي حقوق محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس فرصتي براي دانشمندان، حقوقدانان، اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر کشور است که در زمينه چالش‎هاي پيش روي مباحث حقوقي، حمايت و حفاظت از داشته‏‌هاي طبيعي استان‏هاي زاگرس نشين با ارائه راهکارهاي علمي و عملي گامي مفيد و مؤثر در جهت بهبود شرايط زيست محيطي زاگرس بر دارند.
وي اضافه کرد: زاگرس، راهبردي‌ترين سيستم کوهستاني کشورمان ايران است زيرا از لحاظ داشته‎هاي گياهي و جانوري يکي ازغني‎ترين زيستگاه‏هاي کره زمين به شمار آمده که با داشتن پوشش جنگلي بسيار مناسب، نزديک به چهل درصد از منابع آب شيرين ايران را تأمين کرده و از سوي ديگر از بروز خساراتي همچون سيل و خشکسالي جلوگيري به عمل مي‎آورد.
مدير کل مديريت بحران لرستان با اشاره به ضرورت برگزاري اين همايش، اظهار کرد: گونه‏‌هايي که در تداوم حيات اين کهن ديار نقشه‌ بسيار پر رنگي داشته و وجود 6 ميليون هکتار جنگل، بستري بسيار مناسب براي تمامي زيستمندان زاگرس به شمار آمده و به همين دليل حفاظت و حراست از اين داشته‌هاي طبيعي همت همگاني ما را طلب مي‎کند؛ در همين راستا برگزاري نخستين همايش ملي حقوق محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس لازم و ضروري به نظر رسيد تا بدين وسيله اسباب حفاظت از سرزمين زاگرس بيش از پيش فراهم شود.
آريايي درگفت‌وگو با ايسنا عنوان کرد: کميته علمي اين همايش در نظر دارد در قالب دو محور کلي ابعاد حقوقي و محيط زيست برجسته را معرفي کند.
وي اضافه کرد: محور حقوقي اين همايش شامل بررسي ابعاد حقوقي تخريب محيط زيست و منابع طبيعي، بررسي جايگاه حقوقي در مديريت محيط زيست و منابع طبيعي و محيط زيست، بررسي ابعاد حقوقي ذغالگيري در زاگرس، بررسي ابعاد حقوقي برخورد با متخلفين تخريب محيط زيست و منابع طبيعي است.
مدير کل مديريت بحران لرستان محور محيط زيست همايش را نيز شامل تنوع زيستي زاگرس راهکارها و مخاطرات پيش رو، مديريت زباله و نخاله‎هاي ساختماني، بررسي خطوط انتقال نيرو و تاثير آلودگي نفتي بر ضرورت حفاظت از گونه‌‏هاي آندميک زاگرس، صنايع آلاينده و مديريت فاضلاب، تاثير برداشتهاي غير اصولي بر منابع طبيعي زاگرس، اثرات آلودگي آب، خاک و هوا بر جوامع انساني زاگرس و نقش سازمانهاي مردم نهاد حامي محيط زيست در حفظ محيط زيست زاگرس و آموزش جوامع محلي دانست.
آريايي از علاقه‌مندان خواست چارچوب محورهاي مقالات خود را به دبيرخانه همايش ارسال کنند.
وي آخرين مهلت ثبت‌نام و ارسال اصل مقالات را يکم آبانماه، تاريخ اعلام نتايج داوري را 15 آبان ماه و زمان برگزاري همايش را 25 آبان ماه سال جاري اعلام کرد.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7708
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com