Environmentalist

Environmentalist


امشب در بوستان ولایت:
جشنواره محیط زیست شهری آغاز به کار می کند

 

 

 

 بزرگنمایی
 دومین جشنواره محیط زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند امشب در بوستان ولایت تهران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش سبزپرس، مراسم افتتاحیه این جشنواره از ساعت 20 امشب در بوستان ولایت، واقع در منطقه 19 تهران برگزار خواهد شد

این جشنواره تا 19 شهریورماه ادامه خواهد داشت و طی آن سازمان ها، گروه های مردمی و شهرداری های مناطق مختلف پایتخت آخرین فعالیت هاف دستاوردها و برنامه های خود را در این جشنواره ارائه خواهند داد. 

عبادالله فتح الهی» شهردار منطقه 19 تهران با اشاره به اینکه در همه کلانشهرهای دنیا به خصوص ابرشهری مثل تهران غول دود و ترافیک باعث بروز خشونت های اجتماعی  میشود، اظهار داشت: آلودگی فضاهای کالبدی ذهن ها را خسته و انسان ها را سردرگم می کند به همین دلیل بخش محیط زیست یک مطالبه جدی، عمومی و بی بدیل از سوی مردم است که خوشبختانه مدیریت شهری امروز به آن بسیار توجه می کند.

وی با بیان اینکه ستاد محیط زیست شهرداری تهران سالانه مطالبات مردم را با شیوه های هنری، نگاه علمی و کارشناسی به صحنه می آورد، گفت: اقشار مختلف اجتماعی که به صورت خودجوش فعال هستند، مطالباتشان را مطرح می کنند بنابراین مدیران شهری باید اقدامات و برنامه های که مدنظرشان دارند را اعلام کنند تا مطالبات اجتماعی با اقدامات مدیریت شهری در این جشنواره با توجه به اصول علمی به چالش کشیده شود تا انرژی مضاعفی در مدیریت شهری ایجاد شود.

وی افزود: با برگزاری چنین جشنواره هایی به روح شهر که در دوره های قبلی مغفول مانده  توجه می شود. با این برنامه ها می توانیم بخش زنده شهر را از دل برج ها، آهن آلات  و سنگ های ساختمان های سربه فلک کشیده، بیرون بکشیم.

شهردار منطقه 19 گفت: این جشنواره باید حمایت شود تا رشد بیشتری بکند. اقدامات مدیریت شهری در این راستا بسیار مفید است زیرا به فرهنگ سازی آموزش شهروندان منجر می شود. آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زندگی ان به خصوص محیط زیست شهری بسیار احساس می شود.

 

 

فتح الهی ساخت بوستان ولایت را یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران دانست و افزود: بوستان ولایت نماد محیط زیست شهری تهران است که بخش مهمی از مطالبات مردم در این بوستان تحقق یافته است.
 
انتقاد از تغییر کاربری فضای سبز برای مسکن مهر

شهردار منطقه 19تهران با ابراز تاسف از عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی در رابطه با تغییر کاربری زمین های مربوط به فضای سبز و اختصاص آنها به مسکن مهر گفت: وزارت مسکن که مسئولیت تامین زیرساخت های شهر مانند فضای سبز، جاده، بزرگراه ها و ... را دارد به دلیل فشار کار یا بازار پرالتهاب مسکن از واگذاری زمین های مختص فضای سبز برای احداث مسکن مهر سخن می گوید.

وی با بیان اینکه هر چند توجه این وزارتخانه به بحث مسکن برای مردم قابل تقدیر است، افزود: اما اگر قرار باشد وزارت مسکن هم مثل یک تاجر عمل کند و زمین های فضای سبز شهری را تبدیل به مسکن کند و به فروش برساند اینجاست که فریاد فعالان و دلسوزان محیط زیست بلند می شود.

فتح الهی با اشاره به اینکه این جشنواره باید به مباحث این چنینی بپردازد، اظهار کرد: فضای شهر نیازمند به محیط سبز است تا فشارها و استرس های ناشی از خستگی زندگی پرتنش شهری را کم کند. محیط زیست شهری روح شهر است و باید در کنار فضاهای کالبدی به روح شهر که با مردم ارتباط بیشتری دارد اهمیت داده شود.


نوشته شده در ساعت 13:30:21 , مورخ 15/06/1391
کد خبر : 91061030
 

http://isdle.ir/news/index.php?news=8740



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com