Environmentalist

Environmentalist


شماره: 19882 * برگزاری هفتۀ جهانی جنگل در هفتۀ اوّل مهرماه در رُم
تاریخ: 1391/05/27

جنگل ها: یک مسیر سبز برای توسعۀ انسانی

هفتۀ جهانی جنگل از سوّم تا هفتم مهرماه سال جاری (1391) معادل 24 تا 28 سپتامبر 2012 در مقرّ سازمان خواروبار جهانی( FAO ) در رم، پایتخت ایتالیا برگزار می شود.
به گزارش پایگاه اطّلاع رسانی سازمان خواروبار جهانی، رهبران جهان در نشست ریو+ 20 به این توافق رسیده اند که جنگل، نقش قابل توجّهی را درمقابله با بسیاری از چالش های توسعۀ پایدار داراست. برای کمک به تحقّق این نقش، کمیتۀ جنگلداری 2012(COFO)   بر برگردان نتایج ریو+ 20 به حوزۀ عمل و تقویت بسیاری از ارتباطات متقابل بخش های جنگلداری، حول موضوعات کلیدی زیر تمرکز می کنند: 
• یکپارچه سازی جنگل ها با سیاستگزاری های زیست محیطی و بهره برداری از زمین در تمام سطوح
• جنگل ها، درختان و مردم با هم در یک چشم انداز زندگی: کلید توسعۀ روستایی
• تقویت و توسعۀ بنیاد مالی برای مدیریّت پایدار جنگل: چوب و محصولات چوبی، خدمات، نوآوری، بازار، سرمایه گذاری و ابزارهای بین المللی
• اطلاعات میدانی و دانش بنیادی برای سیاستگزاری بهتر و حکومت داری خوب
گزارش دولت 2012 جنگل های جهان نیز در اجلاس COFO منتشر خواهد شد. این گزارش، بر ابن نکته اشاره دارد که استفاده بهتر و پایدار تر از منابع جنگلداری می تواند سهم قابل توجهی را در کمک برای حلّ بسیاری از چالش های اصلی جهانی از جمله فقر و گرسنگی، تغییر آب و هوا، و منابع پایدارتر محصولات زیستی و انرژی زیستی برای استفاده انسان داشته باشد.
 
سوّمین هفتۀ جهانی جنگل
برای بار سوّم، اجلاس COFO در ارتباط با هفتۀ جهانی جنگل برگزار خواهد شد. یک سری از جلسات و برنامه های این هفته، از سوی سازمان خواروبار جهانی( FAO ) و نیز سازمان ها و مؤسّسات همکار آن حمایت می شود. اجلاس این هفته، با تمرکز پیرامون موضوعات کلیدی COFO و روشنگری بیشتر در مورد مسائل کلیدی و بحث های مفصل تر و موشکافانه تر برگزار می شود. هفتۀ جهانی جنگل، فرصتی برای به اشتراک گذاری دانش و دستاوردهای بزرگ دولت هنر است.
کمیتۀ جنگلداری COFO - عضویت
«کمیتۀ جنگلداری» بالاترین ساختار قانونی جنگلداری در  FAO است. جلسات دوسالانۀ  COFO ( که در مقرّ فائو در رم، ایتالیا برگزار می شود) سران جنگل و دیگر مقامات ارشد دولت را  گرد هم  می آورد تا ضمن بررسی و شناخت سیاست های در حال ظهور جنگلداری و مسائل فنّی جنگل، راه حل ها و توصیه های سازمان فائو و عملکردهای مقتضی دیگر را دنبال کند. سایر سازمان های بین المللی و به طور فزاینده، گروه های غیر دولتی در اجلاس COFO شرکت می کنند. مشارکت در اجلاس COFO بر روی همۀ  کشورهای عضو FAO باز است.
کشورهای عضو FAO که هنوز به عضویت COFO در نیامده اند، می توانند از طریق ارائه  فرم پرشده خود، به انجام این کار مبادرت ورزند.
برای دسترسی به فرم اینجا را کلیک کنید: Click here to access the form


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com