Environmentalist

Environmentalist


 

 

بعد از 5 روز تجمع اعتراض آميز در برزيل
بخشي از محل احداث سد بلومونته به تصرف طرفداران محيط زيست درآمد

 

جمعي از بوميان آمازون در اعتراض به سدسازي در اين منطقه،‌ بخشي از محل احداث سد عظيم هيدرو – الكتريكي «بلو مونته» بر روي رودخانه زينگو برزيل را به تصرف خود درآورند.

به گزارش سبزپرس،‌يك سخنگوي محلي شوراي نمايندگي بوميان «سي‌مي» ضمن بيان اين مطلب تاكيد كرد: شماري از ساكنان بومي آمازون، مدت 5 روز متوالي است در منطقه «پيمنتل» كه رودخانه آن هم اكنون خشك شده است، تجمع كرده‌اند و منتظر ملاقات با رييس كنسرسيوم «نورت انرژيا» هستند كه مسووليت ساخت و ساز سد در اين ناحيه را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه اين بوميان معترض، خواستار مرزبندي و جداسازي زمين‌هايشان، تخليه و خروج مهاجمان از اين مناطق و بهبود وضعيت بهداشت و آبرساني به اين رودخانه خشك شده‌، هستند. به گفته مسوولان محلي، معترضان،  ديگر تعهدات ارائه شده از سوي مسوولان كنسرسيوم را باور نمي‌كنند و مي‌گويند تا زماني كه به نتايج قطعي نرسند، اين منطقه را ترك نخواهند كرد.

بر اساس اين گزارش طبق ادعاي كنسرسيوم "انر‍ژي شمالي" حدود 17 پروژه اجتماعي – اقتصادي و محيط زيستي به ارزش 117 ميليون دلار تاكنون در اين منطقه راه اندازي و اجرا شده است. از جمله آنها سومين سد بزرگ جهان موسوم به سد 11 هزار و 200 مگاواتي «بلو مونته» است كه هدف از احداث آن تامين انرژي پاك براي برزيل و كمك به اقتصاد رو به رشد اين كشور است.

اما سايت زيست محيطي مونگابي به نقل از متخصصان محيط زيست گزارش كرده كه برنامه دولت برزيل براي ساخت 30 سد در آمازون تلاش اين كشور براي حفظ جنگلهاي باراني را زير سئوال برده است. در همين حال آنها معتقدند كه كربن آزاد شده ناشي از تخريب

 

 
منبع : سبز پرس
نویسنده خبر : نرگس روحانی
تاریخ انتشار : 1391/05/31 - 12:19


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com