Environmentalist

Environmentalist


رودخانه سزار


  رودخانه "سزار" سرمنشا رودخانه دز، این روزها با مشکلات زیست محیطی زیادی دست به گریبان است.

 

محمدحسین بازگیر مدیر کل محیط زیست استان لرستان با انتقاد از ریختن زباله به رودخانه سزار استان لرستان اظهار داشت: رودخانه سزار از سرشاخه های اصلی رودخانه دز است و در قالب دو رودخانه کوچک تیره و ماربره بعد از گذشتن از شهر دورود وارد رودخانه دز می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام ایستگاههای راه آهن لرستان در مسیر رودخانه سزار قرار دارند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ما شاهد حادترین وضعیت در این رودخانه هستیم.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان در گفت و گو با مهر با بیان اینکه متاسفانه ما همواره شاهد ریختن زباله از سوی مردم روستاهای اطراف رودخانه سزار و ایستگاههای راه آهن و سایت گردشگری این منطقه هستیم، ادامه داد: ایستگاههای راه آهن دورود و مردم روستاها زباله های خود را جمع آوری و در این رودخانه می ریزند.
بازگیر تصریح کرد: دهیاری و مسئولین منطقه زباله های خود را در قسمت شیب دار رودخانه سزار رها می کنند که این امر موجب ایجاد مشکلات فروان زیست محیطی در این رودخانه شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه مدیریت مطلوبی در رابطه با جمع آوری زباله های این منطقه صورت نمی گیرد، افزود: همچنین گردشگرانی که به آبشار بیشه می روند نیز زباله های و پسماندهای خود را این محل رها کرده که به رودخانه سزار وارد می شوند.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به روند صید غیر مجاز در رودخانه سزار اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی که ما در رودخانه سزار شاهد هستیم روند صید غیر مجاز در این رودخانه است.
بازگیر عنوان کرد: در حال حاضر در این رودخانه افرادی با استفاده از روشهای مختلف مخربی مانند استفاده از سموم، برق، مواد منفجره و ... اقدام به صید غیر مجاز می کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه این امر موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای اکوسیستم آبی رودخانه سزار شده است.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان همچنین مشکل دیگر این منطقه را فرسایش خاک برشمرد وگفت: متاسفانه ساخت و سازهایی در حال انجام در منطقه تنگ هفت مسئله فرسایش خاک در کنار رودخانه سزار را افزایش داده است.
بازگیر تصریح کرد: متاسفانه این فرسایش خاک میزان فروانی از خاک سواحل این رودخانه را در پشت سد دز جمع آوری کرده و حیات این سد بزرگ را نیز به مخاطره انداخته است.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7705
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com