Environmentalist

Environmentalist


درياچه اروميه 2

  مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های سازمان محیط زیست گفت: برنامه مدیریت جامع دریاچه ارومیه در همه اقدامات اجرایی مرتبط با حوزه آبخیزداری مبنا قرار گیرد و از توسعه کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه جلوگیری شود.

 

محسن سلیمانی از برگزاری چهارمین جلسه ستاد اجرایی مدیریت حوزه آبخیز دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مقرر شد برنامه مدیریت جامع دریاچه ارومیه در همه اقدامات اجرایی مرتبط حوزه مبنا قرار گیرد و از توسعه کشاورزی در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه جلوگیری شود.
وی با اشاره به سومین جلسه کارگاه مشارکتی تدوین برنامه مدیریت تالاب قره قشلاق گفت: در این جلسه که در ادامه روند مشارکتی تدوین برنامه مدیریت تالاب قره قشلاق برنامه ریزی شده بود اقدامات اولویت‌دار برای دستیابی به اهداف راهبردی برنامه مدیریت جامع تالاب قره قشلاق نهایی سازی و مصوب شد.
سلیمانی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه مشترک برای تهیه یک برنامه تحلیل راه کارها و پیشنهاداتی برای معیشت جایگزین در تالاب‌ها افزود: مشاور اقتصادی اجتماعی طرح به همراه انجمن دامون با انجام 2 ماموریت 3 روزه به روستاهای اطراف تالاب قره قشلاق راهکارهای معیشت جایگزین را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: برای حمایت از بسط روستاهای سازگار با محیط زیست در حاشیه تالاب قوری گل، برنامه ریزی و هماهنگی بمنظور تشکیل کارگاه آموزشی توسط مشاورکشاورزی پایدار طرح با هدف آموزش کارشناسان دولتی،‌ محلی و همچنین شرکت تعاونی خدمات کشاورزی محلی و کشاورزان گروه هدف صورت پذیرفت.
سلیمانی با اعلام خبر تدوین کلیات نحوه تدوین برنامه پایش میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه افزود: برنامه ریزی اجرائی تحویل حجمی آب در دشت میان دوآب براساس مصوبه کمیته استانی اعضای شورای منطقه‌ای در دست پیگیری است.
وی در مورد اقدامات انجام شده در تالب شادگان افزود: برای تسهیل روند تصویب برنامه مدیریت تالاب شادگان در این برنامه بازنگری و نسخه نهایی برنامه مدیریت تالاب شادگان تهیه و آماده چاپ و انتشار است.
سلیمانی در راستای اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب شادگان گفت: برای پشتیبانی از تکمیل علامت گذاری مرزهای تالاب شادگان، مطالعات تعیین حریم و حد بستر تالاب شادگان توسط سازمان آب و برق خوزستان آغاز شده است.
مدیر طرح ملی حفاظت از تالابها در مورد اقدامات مرتبط با تالاب پریشان در راستای اجرای برنامه جامع مدیریت این تالاب ادامه داد: تسهیل روند حل اختلاف اراضی تالاب پریشان، با همکاری دادستانی، اداره کل محیط زیست استان فارس، فرمانداری شهر کازرون و نمایندگان جوامع محلی حاشیه تالاب و با نظارت کمیته مدیریت محلی تالاب در حال بررسی است و همچنین اجرای احکام خلع ید از اراضی متصرفه تالاب پریشان در دست انجام است.
سلیمانی از انجام اقدامات حفاظتی در تالاب پریشان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، تداوم حفظ ماهیان بومی تالاب پریشان و ساماندهی حوضچه‌های مصنوعی درون زیستگاهی و برون زیستگاهی را مورد تاکید قرار داد و به تهیه پیش نویس دوم برنامه مدیریت گونه شنگ و ارسال آن برای اعضای زیرکمیته تنوع زیستی و همچنین تهیه گزارش اطلاعات پایه گونه شنگ اشاره کرد.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7701
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com